سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمن ترینِ مردم نزد خدا، کسی است که سنّت امامی را سرمشق خود قرار می دهد ؛ امّا کردارش راسرمشق خود قرار نمی دهد . [امام سجّاد علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

حذف رفتارهای نامطلوب

 روش های کاهش یا حذف رفتارهای نامطلوب در دانش آموزان (2)

 

کودک
خاموشی

اولین روش را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم : مادری که هربار با گریه کردن کودک ، او را بلند می کند و در آغوش می گیرد ، متوجه می شود که بر میزان گریه های کودک برای بغل شدن افزوده می شود . حال اگر مادر تصمیم بگیرد که چندین بار به گریه های کودک بی توجهی نشان دهد ، پس از گذشت زمان کوتاهی ، دیگر کودک به گریه کردن ادامه نخواهد داد .

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/23:: 8:30 صبح     |     () نظر

تنبیه به روش غیر مستقیم

 

روش های کاهش یا حذف رفتارهای نامطلوب در دانش آموزان (1)


کاهش وحذف رفتار و اخلاق ناپسند دانش آموزان ، از جمله وظایف مهم معلمان و مدیران مدرسه به حساب می آید .


تنبیه به روش غیر مستقیم

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/23:: 8:27 صبح     |     () نظر

هدیه هایی با عشق

 هدیه دادن عملی پسندیده و زیباست که هم برای اهدا کننده و هم برای دریافت کننده آن، امری خوشایند و لذت بخش است. این موضوع در رابطه با کودکان تا حدی متفاوت از سایر افراد است. 

 

کودک

 

معمولا هدایایی که کودکان در سالهای اول تولد دریافت می کنند، بیش از اینکه برای کودکان لذت بخش باشد، برای والدین آنها لذت بخش و خوشحال کننده است. چرا که اغلب کودکان زیر سه سال، درک مشخصی نسبت به دریافت هدیه ندارند. اغلب کودکان در سن 3 سالگی به بعد نسبت به جشن تولد و فرا رسیدن اعیاد و دریافت هدیه از اطرافیان، عکس العمل نشان می دهند و برای رسیدن این زمانهای خاص، روزشماری می کنند. اما کودک یک یا دو ساله، چون تصور ذهنی مشخصی از مناسبتی خاص برای دریافت هدیه در ذهن ندارد، این حالت که آرزوی رسیدن این زمانها را داشته باشد، در او وجود ندارد. اما کودک 3 ساله و یا بزرگتر، به درک نسبتا مشخصی از این موضوع دست یافته است و در صورت قرارگرفتن در چنین موقعیت هایی،  با حال و هوای خاصی مواجه می شوند.

 

 

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/23:: 8:25 صبح     |     () نظر

 

خواهرم برای اینکه زیباتر از همیشه باشی به این چند دستور عمل کن.

1- چشم پوشی از گناهان را سورمه چشمانت کن که زیباتر گردد.

2- رنگ راستگویی بر لبانت بکش تا براق تر گردد.

3- از سرخاب زندگی برای صورتت استفاده کن که در فروشگاه های ایمان عرضه می گردد.

4- همیشه از صابون استغفار برای زدودن چرک گناهانت استفاده کن که بوی بهشتی دارد.

5- گوشواره های ادب را زینت گوشهایت کن.

6- با کرم وضو صورتت را نورانی کن

7- با بیمه عشق به خدا ،خود را از هر آسیبی مصون نگهدار

التماس دعا  حمید امامی راد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/23:: 8:21 صبح     |     () نظر

در حفظ قرآن شنیدن یکی از با اهمیت ترین کارهایی است که انجامش باعث موفقیتمان می شود اما بهتر است بدانیم چگونه بشنویم. باید قرآن را طوری بشنویم که انس مان با قرآن بیشتر شود ، نه خود را خسته کنیم نه دیگران را .




برای شروع مناسب است برنامه ی شنیدنیمان کوتاه باشد در حد یک آیه تا یک صفحه و کم کم به آن اضافه کنیم ممکن است موقع شنیدن آیات کسی پیدا شود و گمان کند مجلس ختم است در چنین شرایطی بهتر است صدای قرآن را در جای مناسب قطع کرده و قبل از هر چیز به او بیان کرد که قرآن برای همه ی افراد و همه ی اوقات است در مرحله ی بعد ترجمه ی آیاتی را که قرار است بشنویم برایش به زبان دوستانه ای بیان کنیم خواهیم دید که خوشش می آید و با قرآن بیشتر از قبل دوست شده است در این مرحله لازم است صدای قرآن را وصل کنیم و گوش دهیم مطمئن باشید که او افکار قبلی اش را دور انداخته و گوش می دهد . یکی از ضرورت هایی که در مورد شنیدن قرآن لازم است آشنایی مختصر با لغات عربی می باشد تا بتوانیم متوجه آیات بشویم و موضوع و ترجمه ی آیات برایمان به صورت حد اقل گذرا مرور شود . از عوامل دیگری که در مورد شنیدن آیات لازم است همراه خوانی آیات است برای این کار چند ثانیه جلو تر شروع می کنیم با این کار متوجه می شویم با قرآن دوستیمان بیشتر از قبل شده و هم آنکه نحوه ی درست خواندن آیات را یاد می گیریم و به خوبی و بدون اشکال حفظ می کنیم برای شنیدن قرآن بهتر است از صدای ترتیل قرآنی استفاده کنیم یعنی قرآن را با صدای ترتیل بشنویم تا درست خواندن را یاد بگیریم و خوب حفظ کنیم.

چگونه قرآن را بنویسیم؟
ابتدا قسمتی را که حفظ کردیم (یک حزب) را با یک مداد می نویسیم و بعد از پایان نوشتن به آیات قرآن نگاه کرده و اشکالان را پیدا می کنیم و سپس آیات را با خود کار طبق آیات قرآن کریم می نویسیم .
توضیح آنکه آیات را طبق قرآن کریم تصحیح کرده و سپس با خودکار باز نویسی می کنیم
چگونه کلید بگذاریم

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/17:: 9:10 صبح     |     () نظر

چه کنیم دیندار بماند؟

 

تربیت دینی کودکان چه لزومی دارد؟ (2)

 


در مقاله ی قبل، فواید تربیت دینی ، سن مناسب برای آموزه های دینی و نقش زمان و مکان در تربیت دینی را مورد بررسی قرار دادیم . حال در این مقاله ابتدا به این پرسش پاسخ می دهیم که اگر تمام شرایط را مهیا کردیم و فرزندمان را به سمت مذهب علاقمند کردیم ، برای تثبیت و تداوم آن چه باید کرد ؟ چه کارهایی باید انجام داد تا دین ، در ذهن و قلب فرزندانمان حک شود ؟ بعد از آن به سراغ روش القای غیر مستقیم در تربیت دینی می رویم ، سپس به نقش الگو در تربیت دینی اشاره می نمائیم و در انتها ، توجهی کودکان به آموزش های دینی را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

آموزش دینی

 

راه کارهای تثبیت آموزه های دینی

برخی والدین شکایت می کنند که تا فرزندانشان ، کودک هستند ، به مسائل دینی توجه دارند ؛ اما وقتی سنشان بالاتر می رود ، آموزه های دینی و عمل به آن ها در ایشان کمرنگ می شود.

برای تثبیت آموزه های دینی در کودکان باید به این مسائل توجه شود:

 

   ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/16:: 8:21 صبح     |     () نظر

بهترین فرزند را داشته باشید

 

تربیت دینی کودکان چه لزومی دارد؟ (1)

 


اینکه والدین گرامی مصمم باشند در تربیت فرزندان خود ، اصول تربیت دینی را پیاده کنند ، چه فایده ای دارد ؟ اصلا چرا باید به فرزندانمان این اصول را بیاموزیم ؟ چرا باید شیوه ی تربیت مان را رنگ دینی بزنیم ؟...

 

تربیت دینی کودک

 

برآنیم تا درطی دومقاله ، فواید این نوع تربیت ، سن مناسب برای تربیت دینی ، نقش زمان و مکان در تربیت دینی ، راه کارهای تثبیت آموزه های دینی ، روش القای غیر مستقیم در تربیت دینی و بی توجهی کودکان به آموزش های دینی را مورد بررسی قرار دهیم ؛ تا بتوانیم به سوال های شما والدین گرامی پاسخ شایسته ای بدهیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/16:: 8:13 صبح     |     () نظر

با ما هفت سین بچینید

 


تزئین ظروف سفره هفت سین راه های مختلفی دارد.که یکی از ساده ترین راه ها، استفاده از رنگ ویترای برای نقاشی بر روی ظروف است.

 

هفت سین

 

6 عدد ظرف پایه دارشیشه ای را خوب بشویید و خوب خشک کنید. با استفاده از تیوپ های رنگ ویترای طرح مورد نظرتان را روی ظرف های پایه دار بکشید و به دلخواه رنگ آمیزی کنید.

 

ظرف را 24 ساعت کنار بگذارید تا رنگ ویترای کاملاً خشک شود. برای تثبیت رنگ می توانید طبق دستور روی جعبه رنگ ویترای ظرفی را که نقاشی کرده اید در فر حرارت بدهید.

اگر دوست داشتید می توانید طرح های مشبکی را با رنگ ویترای بکشید و جاهای خالی را با چسب بپوشانید و در اکلیل های رنگی بغلتانید تا طرح زیبایی روی ظرف ها ایجاد بشود. می توانید وسایل هفت سین را داخل این ظرف های زیبا بریزید.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/16:: 8:8 صبح     |     () نظر
ریز آراء 23 نامزد انتخابات مجلس نهم در سبزوار
محسنی ثانی/53004
علی سبحانی/52933
علی بروغنی/ 49422
عبدالله داورزنی/ 42231
آبسالان/30129
محبی/27846
نصرآباد/17195
امینی/15359
محمدی/10228
ارشادی مقدم/8400
مجیدی فرد/6477
محمدآبادی/5791
موسوی/4533
جلیلی/4312
ولایتی/3870
کریمی/2647
نامنی/2283
غزنوی/1659
رسولی فرد/1025
موحدی مقدم/972
بیدی/900
بهمن آبادی/621
رشید/541
Bookmark and Share < src="http://s7.addthis.com/js/250/addthis_widget.js" type="text/java">

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/13:: 7:43 عصر     |     () نظر

ویلیام جیم سایدیس، باهوش‌ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در 5 سالگی به 5 زبان رایج دنیا صحبت کند و در 11 سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد. سایدیس در سال 1898 در آمریکا به دنیا آمد و در سن 46 سالگی نیز از دنیا رفت.

او توانایی خارق‌العاده‌ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به‌خاطر رشد مغزی زود‌هنگام نامش بر سر زبان‌ها افتاد و بعدها به‌خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دل‌زده شد و عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می‌نوشت.

از دیگر ویژگی‌ها او این است که می‌توانست در 18 ماهگی نیویورک‌تایمز بخواند و در 8 سالگی به 8 زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به‌وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت.

ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان‌های نابغه بین 155 تا 200 است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش‌ترین‌های دنیا را شکسته است.

برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را 180 تخمین می‌زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت نیز 160 است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 9:38 صبح     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >