سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نه بخدایى که از قدرت او درمانده شبى سیاه به سر بردیم که روزى سپیدى را در پى خواهد داشت ، چنین و چنان نبوده است . [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

بهترین راه توسل به امام رضا(ع)

توسل به امام رضا(ع) در میان ایرانیان تا جایی اهمیت دارد که امام خمینی(ره) در این باره می‌‎فرمایند: همه نیروها، همه قدرت‌ها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا- سلام اللَّه علیه- هستند.
بهترین راه توسل به امام رضا(ع)

به نقل از نامه، امام علی ‌بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان است که در سن 35 سالگی مسئولیت امامت و رهبری شیعیان را بر عهده گرفتند. حیات ایشان با خلافت خلفای عباسی مقارن بود که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام(ع) رواداشتند و سر انجام مامون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.

توسل به امام رضا(ع) در میان ایرانیان تا جایی اهمیت دارد که امام خمینی(ره) در این باره می‌‎فرمایند: همه نیروها، همه قدرت‌ها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا- سلام اللَّه علیه- هستند.



ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 93/6/19:: 8:16 صبح     |     () نظر
یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟»
دعاهایی که به توصیه امام باید بخوانیم

یکاین غذاها در ایمان و کفر ما اثر می گذارد!ی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟»

توصیه به خواندن زیارت آل یاسین

امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: ... سلامٌ علی آل یاسین.... .» (1)


توصیه به خواندن دعای ندبه



ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 93/6/19:: 8:14 صبح     |     () نظر

یکی از مسائل مهم تاثیر گذار بر روح انسان، غذای حلال و طیب است. غذای حرام روح را مکدر و تاریک می کند و آثار مخرّب فراوانی بر تربیت و رشد انسان و خانواده اش داد. لذا بزرگان دین نه تنها به دقت در حلال بودن غذا توصیه می کنند بلکه حتی اجتناب از خوردن غذاهای شبهه ناک را تا جای ممکن لازم و موثر می دانند.

در رابطه با خوراکی های حلال و حرام استفتائات مختلفی در زمینه های گوناگون وجود دارد. یکی از این موارد در خصوص برخی غذاهای حرام است که حتی در کشور ما هم گاهی طبخ می شوند!

در استفتائات مقام معظم رهبری آمده است:
س: اگر در کشورم رستورانى راه اندازى کنم، آیا مى‌توانم از غذاهایى که حاوى خرچنگ، صدف و ماهى‌هاى بدون فلس است طبخ نموده و به برادران سنى و یا غیر مسلمانان بفروشم؟
ج) فروش آن دسته از مواد غذایى که خوردن آن حرام مى‌باشد باطل است و پول و درآمد حاصل از آنها نیز حرام مى‌باشد هر چند خریدار آنها را حلال بداند.
*
س: خوردن هشت پا و خرچنگ دریایى چه حکمى‏ دارد؟
ج) از آبزیان (حیوانات دریایى) فقط ماهى فلس‏دار و میگو حلالند.
***
همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره حکم خرید و فروش ماهیهاى حرام گوشت می فرمایند:
هرگاه منافع حلالى، مانند تهیّه غذا براى مرغداریها و مانند آن، داشته باشد جایز است. همچنین فروختن آنها به غیر مسلمانان، که خوردن آن را جایز مى دانند اشکالى ندارد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 93/6/19:: 8:9 صبح     |     () نظر