سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

شاید با خودتان بگویید مگر می شود اسم هم رنگ داشته باشد! اما این موضوع این روزها روانشناسان بسیاری را به مطالعه وا داشته است.به گفته آنان همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگ ها هستیم. حتی اسم هر کس دارای رنگی است که این رنگ می تواند زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد! این که شما بدانید برای اسم تان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیتی خود را از لا به لای آن دریابید مطلب جدیدی در روانشناسی رنگ هاست. رابطه بین حروف و رنگ ها یه صورت زیر بیان شده است:

1- قرمز:           ش      ج       س      الف
2- نارنجی:‌ ‌‌‌       ت       ث      ک        ب
3- زرد:             ی       ل       ص      ض
4- سبز:    ‌        و        م       د         ژ
5- آبی:            چ        ن       ط        ظ
6- نیلی:           ح        خ       ف        -
7- بنفش:         ع        پ      غ         -
8- صورتی:         ز       ق       ه         -
9- طلایی:         ر        ذ       گ        -

برای این که با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می‌آوریم:

مثال : لیلا جلالی
ل3  ی3   ل3   الف1  ج1  ل3  الف1  ل3  ی3
سپس اعداد را با هم جمع می‌کنیم:
21=3+3+1+3+1+1+3+3+3
باز هم دو عدد را با هم جمع می‌کنیم:
3=1+2 عدد 3 مربوط به رنگ زرد است.

حالا اسم شما چه رنگی است؟

 گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 9:32 صبح     |     () نظر

 شاید برای شما هم پیش آمده که گاه برای به یاد آوردن کوچک‌ترین مساله‌ای حافظه‌تان یاری نکند و تکرار این وضع تا جایی پیش برود که بتدریج زنگ خطرها را حس کنید و به فکر چاره‌اندیشی برای تقویت حافظه‌تان بیفتید.

متخصصان پس از بررسی‌های فراوان دریافته‌اند که مصرف برخی میوه‌ها و مغزها، ورزش و شادابی و برخی راهکارهای موثر دیگر برای تقویت و جوان‌سازی حافظه انسان‌ها مفید است.

زغال اخته بخورید

مصرف زغال اخته با افزایش سرعت عملکرد مغز باعث رشد سلول‌های هیپوکامپوس می‌شود. زغال را می‌توان همراه با غلات یا ماست مصرف کرد.

سودوکو حل کنید

حل جدول سودوکو

که امروزه به پرطرفدارترین جدول در دنیا نیز مشهور شده است، سرعت انتقال و تصمیم‌گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می‌دهد.علاوه بر این موارد، ورزش منظم بویژه ایروبیک و پیاده‌روی تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد مغز داشته و سرعت و شفافیت تفکر را بالا می‌برد.

 

بادام بخورید

بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود، تاثیر بهتری دارد.همچنین آب سیب بنوشید، خوب بخوابید، از تفریحات سالم لذت ببرید، ذهن خود را ورزش دهید، یوگا یا مدیتیشن انجام دهید، مصرف مواد قندی را کاهش دهید، از گندم سبوس‌دار استفاده کنید، شب‌ها غذای سبک بخورید، قدرت تخیل خود را تقویت و خشم خود را کنترل کنید.مجموع اقدامات فوق به شما کمک می‌کند همواره مغزی جوان و شاداب داشته باشید.

بیماران سکته مغزی ویتامین 3 B مصرف کنند

محققان اعلام کردند: ویتامین3 B می‌تواند به ترمیم و بازسازی مغز پس از سکته کمک کند.

به گزارش ایسنا، محققان بر اساس نتایج یک پژوهش اولیه روی موش‌های آزمایشگاهی خاطرنشان کردند که دوزی از ویتامین 3 B که به نیاسین هم معروف است، می‌تواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به سکته مغزی احیا کند. محققان بیمارستان هنری فورد در آمریکا دریافتند: موش‌هایی که دچار سکته مغزی می‌شوند، پس از درمان با ویتامین 3 B علائم رشد رگ‌های خونی و سلول‌های عصبی جدید در آنها مشاهده می‌شود.

محققان این بیمارستان هم اکنون در حال آزمایش و بررسی تاثیر این ویتامین روی انسان‌هایی هستند که سابقه سکته مغزی داشته‌اند.

مایکل چوپ، رئیس علمی انستیتو نوروساینس هنری فورد در این باره تاکید کرد: نیاسین اساسا مغز را دوباره سیم کشی می‌کند که قابلیت بسیار جالب و شگفت‌انگیزی برای استفاده در انسان‌ها دارد. وی خاطرنشان کرد: نتایج این تحقیق همچنین راه را برای سایر بخش‌های پزشکی اعصاب شامل آسیب‌های مغزی همواره می‌سازد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 9:30 صبح     |     () نظر

حبت کردن مفید و مثبت با یک فرد دیگر، حفظ آرامش در زندگی، یادگیری زبان هایی غیر از زبان مادری، ورزش دادن به مغز، درمان وقفه تنفسی در خواب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مصرف سبزیجات تازه، ماهی، روغن زیتون و حبوبات و نوشیدن آب چغندر از 8 راه مفید برای تقویت حافظه و کاهش قدرت آن می باشند.
قدرت حافظه مغز


1- مکالمه و حرف زدن

هنگامی که شما با یک نفر مشغول صحبت کردن هستید، احساس رضایتمندی می کنید. تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان راجع به انواع مختلف ارتباطات کلامی و اثر آنها بر روی مغز انجام گرفته است. این تحقیقات نشان داده که صحبت های منفی هیچ فایده ای ندارند. در حالی که اگر مکالمه ای مفید صورت گیرد، افراد مکالمه کننده عملکرد اجرایی و ادراکی خوبی را به دست می آورند و این عملکردها همان حافظه می باشد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 9:29 صبح     |     () نظر

حافظه نیرویی است که همه افراد در موقعیت های مختلف به آن نیاز مندند اما گاه چنین پیش می آید که اشخاص احساس می کنند در این حیطه دارای کارایی و بازدهی لازم و کافی نیستند . تمرین هایی که ما در این جا به شما ارائه می دهیم کمک می کند تا با استفاده از راهکار های مناسب بتوانید صحیح تر از حافظه خود بهره ببرید . در مقاله قبل ( گربه ها موتور سواری می کنند) به روش هایی مثل ایجاد تداعی، داستان سرایی تصویر سازی اشاره نمودیم در ادامه با ما همراه باشید.

تکرار: تکرار روشی برای انتقال اطلاعات از حافظه ی کوتاه مدت به حافظه ی بلندمدت است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 9:27 صبح     |     () نظر

در روز اول سال تحصیلى، خانم تامپسون معلّم کلاس پنجم دبستان وارد کلاس شد و پس از صحبت هاى اولیه، مطابق معمول به دانش آموزان گفت که همه آن ها را به یک اندازه دوست دارد و فرقى بین آنها قائل نیست. البته او دروغ می گفت و چنین چیزى امکان نداشت. مخصوصاً این که پسر کوچکى در ردیف جلوى کلاس روى صندلى لم داده بود به نام تدى استودارد که خانم تامپسون چندان دل خوشى از او نداشت. تدى سال قبل نیز دانش آموز همین کلاس بود. همیشه لباس هاى کثیف به تن داشت، با بچه هاى دیگر نمی جوشید و به درسش هم نمی رسید. او واقعاً دانش آموز نامرتبى بود و خانم تامپسون از دست او بسیار ناراضى بود و سرانجام هم به او نمره قبولى نداد و او را رفوزه کرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 9:26 صبح     |     () نظر

 

 تربیت مقوله ای است که همه ی معلمین و مربیان، پدران و مادران و کلیه سیاستمداران و برنامه ریزان آموزشی ،برای آن اولویت و اهمیت خاصی قایل شده اند.

 


 دانش آموز

 

 

 

بودجه‌های کلانی برای این مهم صرف شده و می شود. نیروی انسانی گسترده ای جهت اجرای فرایند تربیت به کار گرفته می شود. معلمین بسیاری که شاید بیشترین حجم کارمندان دولت باشند در این امر حیاتی فعالیت می نمایند. اما با تمام تدارکی که همه و همه برای مقوله ی مقدس تعلیم و تربیت عهده دار می باشند، شاهد چالشهای جدی و مشکلات بسیاری در زمینه تربیت هستیم.

بودجه فراوانی صرف تربیت می کنیم اما خیلی وقتها کمترین نتیجه را می گیرم. فرزندمان را در مدارس غیرانتفاعی و یا در مدارس به اصطلاح مذهبی ثبت نام می کنیم تا در آنها نمودها و نمادهای تربیت صحیح را ببینیم اما ... !!!

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 8:18 صبح     |     () نظر


مسلما برای والدین پذیرش یک دوست خیالی و نامرئی کار چندان آسانی نیست؛ به ویژه آنکه فرزندتان با تمام قوا از آن موجود خیالی که گاهی اوقات با اسامی‌عجیب و غریب نیز نامیده می‌شود، دفاع کرده و دوست دارد که شما نیز او را یکی از افراد خانواده بدانید و ........

 

کودک

 

از تجهیزات درونی انسان نیروی تخیل آدمی است و آن نیروئی سازنده است که سبب بسیاری از ابداعات و اختراعات است. تخیل نوعی فعالیت خلاقه است که در مقایسه، استدلال، تصور ذهنی با تعیین قدر و درجه وجود دارد. این نیرو عاملی برای قدرت و خلاقیت و زمینه ساز بسیاری از کشف ها و سازندگی هاست. به همین نظر باید آن را پرورش داد و هم بی مایگی های زندگی را در اثر آن زدود.

 

مسئله خیالبافی 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 8:13 صبح     |     () نظر

 

 

برای داشتن کودکان برد بار و شکیبا والدین باید حس همدردی و انسان دوستی را کم کم به کودک القا کنند. باید به کودک بفهمانند که به همه احترام بگذارد. مسئولیت پذیر باشد و این نکته را بداند که هر انسانی روی کره خاکی گنج گرانبهایی محسوب می شود.

 

کودک

 

کودک باید بداند، که به مردم تمامی نژادها و رنگ ها و عقاید افراد مختلف احترام بگذارد و به خاطر اتفاق های میان انسان ها، رفتار ناهنجار نداشته باشد.

برای پرورش روحیه استقامت در کودکان و داشتن کودکان برد بار و شکیبا، والدین باید حس همدردی و انسان دوستی را کم کم به کودک القا کنند و حس خوشبختی، احترام گذاشتن و مسئولیت پذیری نسبت به خود و دیگران را با تشخیص این موضوع که هر فردی در روی کره خاکی یک نعمت و گنج گرانبهایی است، در بچه ها تقویت کنند.

  

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 8:6 صبح     |     () نظر

 

 


برای داشتن کودکان برد بار و شکیبا والدین باید حس همدردی و انسان دوستی را کم کم به کودک القا کنند. باید به کودک بفهمانند که به همه احترام بگذارد. مسئولیت پذیر باشد و این نکته را بداند که هر انسانی روی کره خاکی گنج گرانبهایی محسوب می شود.

 

کودک

 

کودک باید بداند، که به مردم تمامی نژادها و رنگ ها و عقاید افراد مختلف احترام بگذارد و به خاطر اتفاق های میان انسان ها، رفتار ناهنجار نداشته باشد.

برای پرورش روحیه استقامت در کودکان و داشتن کودکان برد بار و شکیبا، والدین باید حس همدردی و انسان دوستی را کم کم به کودک القا کنند و حس خوشبختی، احترام گذاشتن و مسئولیت پذیری نسبت به خود و دیگران را با تشخیص این موضوع که هر فردی در روی کره خاکی یک نعمت و گنج گرانبهایی است، در بچه ها تقویت کنند.

  

  

والدین می توانند با به کار بستن راهکارهای ذیل روحیه استقامت در برابر حوادث را در میان کودکان خود بالا ببرند:

 

در مورد صبر و شکیبایی با کودک خود صحبت کنید

این مسأله ای نیست که یک شبه بتوان آن را برای کودک توضیح داد. تعلیم استقامت یک مرحله در حال اجراست و این مسأله ای نیست که در یک لحظه بتوان به آن دست یافت و یا یک شبه بتوان آن را برای کودک توضیح داد. باید در مورد تفاوت ها و اتفاقات روزهای مختلف، با آنها صحبت کنید. یک راه تسلی بخشیدن به کودکان صحبت کردن در مورد مسائل اجتماعی است؛ موضوع صحبت را از جایی آغاز و به مسائل اجتماعی ختم کنید. بگذارید کودکان بدانند که هیچ موضوعی غیر قابل گفتگو نیست ،به کودک خود اجازه دهید که در خلال صحبت های شما به اهمیت موضوع پی ببرد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 7:57 صبح     |     () نظر

 

 

مخصوص نوجوانان

 


اگر می خواهید از میزان اعتماد به نفس خود آگاه شوید ، ببینید نمره ی شما در موارد "الف" بیشتر است یا "ب " ؟  بعد از آن جهت افزایش احتمالی اعتماد به نفس تان سری به رهنمودهای کلی انتهای مقاله بزنید !

 

الف: نوجوانی که اعتماد به نفسش زیاد است :

سنجش اعتماد به نفس شما

 

1. مستقل عمل می کند . در مسائلی چون استفاده از پول ،وقت ، حرفه ، لباس و مانند این ها ، خود دست به انتخاب می زند . او دوستان و سرگرمی هایش را شخصا پیدا می کند .

2. مسئولیت پذیر است ، سریع و با اطمینان عمل می کند . گاهی مسئولیت کارهای عادی روزانه را به عهده می گیرد ، یا بی آن که از او خواسته شود به کمک دوستانش می شتابد .

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/12/2:: 7:55 صبح     |     () نظر

<      1   2   3   4   5   >>   >