سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

برخورد کریمانه

نویسنده تفسیر عیاشی در تفسیر خود از صفوان نقل می‌کند: از امام رضا(ع) اجازه گرفتم تا محمد بن خالد به محضر او شرفیاب شود. ضمناً به آن حضرت گفتم که او دست از گفته‌های قبلی خود برداشته و اظهار می‌دارد که منظورم از این ملاقات پیروی از امام است.

امام رضا(ع) فرمود: او را بیاور. وقتی که فرزند خالد بر امام وارد شد، اظهار داشت: فدایت شوم! بر گذشته پشیمانم و بر نفس خود ظلم کردم.

 

او به امام عرض کرد: من از گذشته خود استغفار می‌کنم و دوست دارم عذر مرا بپذیری و گذشته مرا عفو کنی .امام فرمود: آری، می‌پذیرم؛ زیرا اگر نپذیرم، این کار به معنای از بین بردن زحمات این و یارانش است (و سپس به صفوان اشاره کرد) و همچنین این کار مصداق گفته مخالفین است و خداوند به پیامبرش فرمود:

 

)فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی اْلأَمْر(؛[1] به برکت رحمت الهی نرم و و مهربان شدی و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو پراکنده می‌شدند.

 

سپس از حال پدرش پرسید. پاسخ داد که پدرم از دنیا رفته است. حضرت برای او نیز استغفار کرد.

 

منظور حضرت امام رضا(ع) این بود که اگر عذر تو را نپذیرم، گفته‌های صفوان دربارة ما از بین خواهد رفت و این دستاویزی برای مخالفین ما نیز خواهد بود و خواهند گفت که چرا امام شما عذر یک نفر را نپذیرفت.

 

گمانت را به خدا نیکو کن

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 3:51 عصر     |     () نظر

گفتگو با آیة‏الله استادی:
 چرا به امام هشتم(ع) عالم آل محمد می گویند؟

شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ابعاد مختلفی دارد که بایسته است همگان برای شناخت آن تلاش کنند، اما به نظر می رسد، تأثیرگذاری فرهنگی، علمی و معنوی شخصیت آن امام همام بر تحول تشیع در ایران انکار نشدنی باشد.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 3:43 عصر     |     () نظر
غذاهای مضر برای افراد سوداوی مزاج

 

بادمجان، غذاهای نمک سود، مانند: ماهی دودی، ماهی شور، خیار شور، نمک زیاد، پنیر شور، گوشت گاو و گوساله و گوشت حیوانات پیر هم چنین غذاهای مانده و بیات، ماست، پنیر، چای شیرین، شیرینی جات قنادی و مصنوعی، ترشیجات سرکه، شور، گوجه فرنگی، سس، رب، کلیه ی غذاهای ساندویچی، آب یخ، مرغ و تخم مرغ ماشینی، ماهی، برنج سفید، خوراک عدس (عدسی)، نوشیدن مایعات همراه با غذا، غذاهای سرخ شده، غذاهای فریزر شده، غذاهای زود پزشده، تنقلات مصنوعی، مانند: شکلات، پفک، چیپس، بیسکویت، یخمک، کاکائو و... افراد سوداوی مزاج از نوشیدن چای به خصوص چای شیرین و هم چنین از مصرف نسکافه، قهوه و دوغ جدا باید خود داری کنند. معمو لا افراد سوداوی مزاج علاقه ی فراوانی به نوشیدن چای، دوغ و ماست پیدا می کنند که باید از مصرف آنها پرهیز کرد.

 

غذاهای مفید برای افراد سوداوی مزاج

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 3:33 عصر     |     () نظر

 

 
بهترین و منطقی ترین روش این است که ابتدا طبع و مزاج خود و پس از آن غذای مصرفی روز مره و مناسب خویش را بشناسیم تا دچار بیماری و کسالت نشویم.

 

در حالت طبیعی، اخلاط اربعه در بدن هر شخص سالمی باید به حالت تعادل باشد تا زندگی و ادامه ی حیات او مقدرر باشد. با مطالعه اخلاط اربعه به طور جداگانه، وظیفه ی هر یک مشخص خواهد شد:

 

نشانه های غلبه ی صفرا

 

نشانه های غلبه ی صفرا عبارت است از:

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 3:31 عصر     |     () نظر

راهم میدی آقاجون.....؟:((


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 12:7 عصر     |     () نظر

تربیت فرزندان خود را به ما بسپارید.

 

ثبت نام

 

پیش دبستانی قرآنی

 

دبستان غیر دولتی با رویکرد قرآنی

 

با مدیریت حمید امامی راد کارشناس ارشد علوم تربیتی (برنامه ریزی درسی)

 

سبزوار - میدان دانشگاه خیابان ریحان تلفن :2651835


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 12:6 عصر     |     () نظر

 

پیکر مرحوم حجت الاسلام محمد مهدی مهندسی عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و از اساتید عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در قم تشییع و درحرم کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که نمایندگان مراجع تقلید، طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم حضور داشتند، پیکر آن مرحوم از مسجد امام حسن عسکری(ع) بردوش مردم متدین قم تا حرم مطهر تشییع و پس از اقامه نماز توسط تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، دراین مکان مقدس دفن شد.
حجت الاسلام مرحوم مهندسی یکی از اساتید گرانقدر و معروف حوزه علمیه قم در 1332 در شهر آباده، چشم به جهان گشود و در سال 1354 رسما وارد حوزه علمیه قم شد.
پس از تحصیل دروس مقدماتی از ادبیات و منطق و غیره، شرح لمعه را در محضر آیت‌الله باکوئی، رسائل را خدمت آیت‌الله اعتمادی و مکاسب را از محضر مرحوم آیت‌الله‌العظمی اشتهاردی و آیت‌الله ستوده فراگرفت همچنین از محضر آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مشکینی و دیگر اساتید، استفاده کرده است.
استادی مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم، موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی(ره)، عضو هیات علمی دائره‌المعارف عرفانی موسسه پژوهشی امام خمینی(ره)، کارشناس شبکه سراسری رادیو معارف و شبکه قرآن سیما و مدیرگروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی قم از جمله فعالیت‌های ایشان در دوران زندگی بود.
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام مهندسی
دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با انتشار پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام‌ محمد مهدی مهندسی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم جلیل‌القدر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مهدی مهندسی‌(ره) باعث تاثر و تالم شد.
دراین پیام آمده است: مرحوم مهندسی "که مدارج بالای علم و تقوا را گذرانیده بود و اخلاق و آلایش زبانزد خاص و عام بود، نمونه و اسوه ولایتمداری و بصیرت در فتنه‌ها برای فضلا و اندیشمندانی بود که می‌خواهند علم و عمل را درآمیزند و تشنگان معرف را سیراب سازند".
دفتر جامعه مدرسین دراین پیام، ضایعه از دست دادن این استاد فعال حوزه و دانشگاه را به امام زمان‌(عج)، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و دوستان و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان علو درجات ایشان را مسالت کرده است.
حجت الاسلام مهندسی روز سه‌شنبه بر اثر سکته قلبی در بیمارستان کسرای تهران دارفانی را وادع گفت و پیکرش روز چهارشنبه در قم تشییع و درحرم کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 11:43 صبح     |     () نظر

 

کارتون نوزاد یک میلیون تومانی

طرح از حسین صافی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 11:41 صبح     |     () نظر

اندیشه  -  ویژه نامه خبرآنلاین به مناسبت سالروز ولادت مهدی موعود(عج) منجی آخرالزمان - گزیده‌ای از پیام گفتاری آیت الله العظمی جوادی آملی به بیست و ششمین سمینار سراسری فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا.

وقتی وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه جلوه می‌کند، ندائی که طنین انداخت و ندایی که از آن حضرت به گوش عالمیان می‌رسد، این است: اُذَکِّرُکُمُ اللهْ أیُّهَا النّاسْ وَ مُقامَکُمْ بِینَ یَدَی رَبَّکُمْ اوّلین حرف این است: مردم! من شما را به مبدأ و معاد که هُوَ الأوَّلُ وَ الآخِر است، متذکّر می‌کنم.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 11:36 صبح     |     () نظر

جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع)، ارتحال حجت الاسلام والمسلمین مهندسی را ضایعه ای بزرگ خواند و تاکید کرد: آن عالم ربانی فردی متواضع و مردمی بود و خدمت به مردم را عامل ریزش گناهان می‌دانست.

 حجت الاسلام عارفی، جانشین تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) با تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی و با بیان اینکه شخصیت علمی و اخلاقی ایشان بسیار بارز و روشن است، ابراز داشت: ایشان در زمینه علوم عقلی و نقلی از اساتید برجسته و از محضر بزرگانی همچون علامه جوادی و حسن زاده آملی و آیت الله انصاری شیرازی بهره گرفته بود.

وی با بیان اینکه مرحوم مهندسی در محضر بزرگان بسیاری تلمذ و شاگردان زیادی را در حوزه و دانشگاه تربیت کرد، گفت: ایشان هم در حوزه های علمیه و هم در دانشگاه های فراوانی تدریس داشتند و جنبه‌های علمی آن مرحوم بسیار برجسته و شاخص است.

حجت الاسلام عارفی ابراز داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در رادیو معارف و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز برنامه های متعددی داشت و از زمانی که خبر درگذشت ایشان اعلام شد، اقشار مختلف مردم از این خبر متاثر شدند و با خانواده و نزدیکان آن مرحوم ابراز همدردی کردند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مهندسی چهره ای مردمی بود تصریح کرد: ایشان در شهرستان آباده که زادگاهش بود به عنوان امام جمعه موقت فعالیت داشت و مردم از وجود ایشان استفاده می کردند.

جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی خطیبی توانا بود و مردم از بیان شیوا و نافذ ایشان استقبال و استفاده می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی تاکید کرد: این عالم ربانی شخصیتی بسیار متواضع داشت و بنده بارها تواضع ایشان را از نزدیک شاهد بودم.

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در جمعی که طلاب و روحانیان حضور داشتند، حاضر نبود به عنوان امام جماعت قرار بگیرد و فردی بسیار خوش برخورد بود.

وی افزود: آن مرحوم ظاهری بشاش و امید دهنده داشت و یکی از زحماتی که بسیار متحمل می شد این بود که هر شب از ساعت 9 تا 10 تلفن ایشان در خدمت مردم بود که هر کس مشاوره و سؤالی داشت از ایشان می پرسید.

جانشین فرمانده تیپ امام صادق(ع) که سال ها از نزدیک با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی مرتبط بوده است، اضافه کرد: روزهای جمعه نیز از صبح تا ظهر درب منزل ایشان باز بود و اقشار مختلف مردم اعم از کودک، نوجوان و جوان خدمت ایشان می رسیدند و مسائل و مشکلات خود را مطرح می کردند.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی خدمت به مردم را عامل ریزش گناهان می دانست، تاکید کرد: برخی از اوقات همسر ایشان به هنگام صرف شام برای رعایت حال ایشان تلفن منزل را قطع می کرد، اما آن مرحوم نسبت به این مساله اعتراض می کردند و می گفتند این وقت زمانی است که مردم با من کار دارند و این کار را نکنید.

حجت الاسلام عارفی تواضع، ساده زیستی و مردمی بودن را از دیگر ویژگی های اخلاقی عضو فقید مجمع عالی حکمت اسلامی ذکر و تصریح کرد: ایشان هیچ گاه حتی با کودکان احساسی صحبت نمی کرد و همواره معقولانه و منطقی سخن می گفت.

جانشین فرمانده تیپ امام صادق(ع) با بیان اینکه مرحوم مهندسی شخصیتی فداکار بود، تاکید کرد: آن مرحوم در مسائل عرفانی همه را متصل به خدا می کردند و روح بسیار بلندی داشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 11:34 صبح     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >