سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! با رحمت خود که با آن، همه نیکی هارا برای اولیائت گِرد آورده ای و با آن، بدی ها را از دوستانت دور ساخته ای، مرا دریاب . [امام صادق علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

 


زکام بهاره یا تب یونجه یا آلرژی فصلی در بهار یا رینیت آلرژیک، مجموعه ای از علائمی است که بیشتر آنها در چشم و بینی، زمانی که مواد حساسیت زا را تنفس می کنید به وجود می آید. این مواد حساسیت زا مثل گردوغبار، شوره سر، سم جشرات و یا گرده گیاهان می باشد.

 

 

 


 

آلرژی بهاری

 

این بیماری یک نوع ورم راه عبور هوا در بینی می باشد که در فصول آلرژی زا بوجود می آید.

بزرگترین مشکل در این زکام، مشکلات سینوسی، آسم و مشکلات بینی می باشد.

 

افراد در معرض خطر

- افراد دارای سابقه آلرژی های پوستی

- ماردان بارداری که سیگار می کشند

- دارا بودن شیوه زندگی مدرن (زندگی در شهر، وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالاتر و کوچک شدن خانواده ها)

- وجود حیوانات خانگی در خانه

- ژن : اگر والدین شما هر دو دارای آلرژی باشند، شما هم به احتمال زیاد دچار آلرژی خواهید شد. اما اگر فقط مادر دارای آلرژی باشد، به احتمال خیلی کمتر دچار آلرژی خواهید شد.

- آب و هوا : در روزهای گرم، خشک و بادی بیشتر تحت تاثیر گرده های گیاهی قرار می گیرید. در روزهای سرد، مرطوب و بارانی بیشتر گرده های گیاهان در زمین فرو می روند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/1/13:: 9:42 عصر     |     () نظر

مورخان نوشته‌اند که بارها کعبه ویران شد، از این‌رو خانه برآمده به دست حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) برجا نماند، پس از هر ویرانی یا آسیبی می‌کوشیدند خانه را به شکلی که در روزگار پدران و نیاکانشان داشت، بازگردانند.

 

بنابر نقل مشهور سی‌و‌پنج ‏سال از عمر شریف رسول خدا(ص) گذشته بود که در اثر سیل و یا آتش‏سوزی که موجب ویرانی‏خانه کعبه شد داستان تجدید بنای کعبه پیش آمد و رسول خدا(ص) که در ان زمان هنوز به رسالت برگزیده نشده بودند، نیز در آن شرکت کرد و در هنگامی که طوائف مختلف قریش در مورد نصب حجر‌الأسود آتش‏اختلاف شعله‏ور شده و دست‏به کشتار یکدیگر بزنند خدای‏تعالی به‌وسیله آن بزرگوار جلوی این اختلاف و خونریزی را گرفت

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/1/6:: 7:43 صبح     |     () نظر
گشایش در انتظار است

 


 

تا کنون دربارة فضیلت انتظار فرج مطالب بسیاری شنیده و خوانده‌اید. امّا نکته‌ای که شاید شنیدن آن برای شما تازگی داشته باشد این است که از دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) «انتظار فرج» یا «چشم به راه گشایش بودن» به خودی خود، در عصر غیبت برای منتظران مایة گشایش، نجات و رستگاری است و از این‌رو شیعیان به جای گله و شکایت از طولانی شدن غیبت و سختی‌ها و رنج‌های این دوران باید تلاش کنند که منتظران خوبی باشند تا همین انتظارشان، «فرج» را در عصر غیبت برای آنها به ارمغان آورد.
برای روشن‌تر شدن این موضوع، چند روایت را با هم مرور می‌کنیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/1/6:: 7:38 صبح     |     () نظر

 

نوروز و فلسفه هفت سین

"نوروز و فلسفه هفت سین"/ نویسنده: محمد علی دادخواه/ انتشارات: فصل نو/ تعداد صفحات: 416

 


این کتاب در فصول هفت گانه به ترتیب با سر فصلهای باغ شادی، سروش چهارشنبه سوری، قصه نوروز، خانه هفتم، وادی سین، شرح سفره، در سبزه زار سیزده تنظیم شده است.

در این کتاب برای اولین بار پژوهشی صورت گرفته است در مورد فلسفه سفره هفت سین و هر یک از نمادهایی که در آن قرار می‌گیرند. اینکه هر یک از این نمادها نشان دهنده چه چیزی هستند و چرا باید از آن‌ها استفاده کرد. همچنین فلسفه و آداب چهارشنبه سوری، سیزده بدر و دیگر روزهای نوروز توضیح داده شده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/1/3:: 1:2 صبح     |     () نظر

 


 

 هنگامی که می‌خواهید کتابی را مطالعه کنید مخصوصاً در مورد کتاب‌های درسی یکی از بهترین شیوه‌های مطالعه مفید و موثر، پیاده کردن روش ده مرحله‌ای مطالعه است. که با انجام تک تک مراحل، کمک بسیاری در یادگیری و تثبیت مطالب در ذهن شما می‌نماید.

 

مطالعه

 

شما در هنگام شروع به مطالعه‌ی یک کتاب جدید چه می‌کنید؟ کتاب‌های درسی‌تان را چگونه مطالعه می‌کنید؟ آیا می‌دانید که مطالعه نیز مانند هر کار دیگر روش‌ها و تکنیک‌های خاص خود را دارد؟!

هنگامی که می‌خواهید کتابی را مطالعه کنید مخصوصاً در مورد کتاب‌های درسی یکی از بهترین شیوه‌های مطالعه مفید و موثر، پیاده کردن روش ده مرحله‌ای مطالعه است. که با انجام تک تک مراحل، کمک بسیاری در یادگیری و تثبیت مطالب در ذهن شما می‌نماید.

گام اول: مراحل 1 و 2 و 3

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/1/3:: 12:58 صبح     |     () نظر

در پرتو الطاف ایزد منان

نوروز فرخنده بر روزگار خرمتان مبارک

و بهار شوق انگیز بر قامت سبز وجودتان

شکوفه باران باد . . .

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/1/2:: 6:41 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5