سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای سبحان آدم را در خانه ای سکونت داد که وسائل زندگی اش فراوان [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه


نیمه شب 25 ام و بامداد 26 ام خرداد ماه شاهد یک خسوف کلی در سرتاسر کشور هستیم. این ماه گرفتگی زمان بسیار مناسبیت تا بار دیگر چشم به آسمان بدوزیم و از زیبایی های آن لذت ببریم!


 

 

ماه قرمز می شود

زمین در حرکت مداری خود به دور خورشید همواره سایه‌ای را در سمت مخالف آن به دوش می کشد. سایه زمین به شکل یک مخروط است که قاعده آن مقطع زمین و طول متوسط آن 138000کیلومتر است. البته باید توجه داشته باشید که طول این سایه، بر اثر تغییر فاصله زمین از خورشید متغییر است. حال اگر شرایطی محیا شود که ماه یا قسمتی از آن، در این مخروط سایه و یا نیم سایه زمین قرار گیرد ماه گرفتگی رخ می دهد. در واقع خسوف زمانی اتفاق می‌افتد که ماه وارد مخروط سایه زمین شود.

طبیعی است اگر کسی در لحظه ماه گرفتگی در ماه ساکن باشد، شاهد یک خورشید گرفتگی جزیی یا کامل است. چرا که زمین در مقابل خورشید قرار گرفته است و قسمتی از سطح آن را برای ناظری که در ماه قرار دارد پوشانده است.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 10:46 صبح     |     () نظر

  ؟ هوش هیجانی:

 اولین بار در سال 1990 روانشناسی به نام «سالوی» ، اصطلاح هوش هیجانی را برای بیان کیفیت و درک احساسات افراد، همدردی با احساسات دیگران و توانایی اداره مطلوب خلق و خو به کار برد. درحقیقت این هوش مشتمل بر شناخت احساسات خویش و دیگران و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیمات مناسب در زندگی است. به عبارتی عاملی است که به هنگام شکست، در شخص ایجاد انگیزه می کند و به واسطه داشتن مهارتهای اجتماعی بالا منجر به برقراری رابطه خوب با مردم می شود.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 10:42 صبح     |     () نظر
 
سفر همواره یکی از تفریحات آدم ها به حساب می آید. اما این سفر گاهی با خطر، گاهی با لذت و گاهی با حیرت همراه است. برخی جاهای دیدنی آنقدر عجیب و جالبند که به یکبار دیدنشان می ارزد، می خواهیم شما را با برخی از این تورهای گرانقیمتی آشنا کنیم که می توانید با آنها به این اماکن دیدنی بروید…
 
عجیب و غریب ترین تورهای گردشگری جهان

تعطیلات در ماه
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 12:1 عصر     |     () نظر
حرکت عجیب زن و حمله خرس‌های قطبی (تصویری)
زنی 32 ساله که درون قفس خرس‌های قطبی واقع در باغ وحش برلین پریده بود، مورد حمله خرسها قرار گرفت. او دیروز در زمان غذا دادن به خرس‌ها از میله‌های محل نگهداری خرسهای قطبی رد شد.
 
حرکت بسیار عجیب زن و حمله خرس‌های قطبی (تصویری)

با وجود تلاش‌های 6 تن از مسئولین باغ وحش برای پرت کردن حواس 4 خرسی که در آن مکان نگه داری می‌شدند، خرس‌ها بارها دست و پای آن زن را گاز گرفتند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:59 صبح     |     () نظر
سوتی های خنده دار گزارشگری ( در حد المپیک )
گگللللللللللللل… نه… نه… نهههههه! گل نبووووود!… کریم عصبانی نشو… کریم نباید این کارا رو بکنی!…داور می‌خواد کارت بده…نه داور کارت نده!

تعجب نکنید این خنده‌دارترین جملاتی بود که در ابتدای بازی ایران و کره شمالی از زبان گزارش‌گر کهنه کار بیرون آمد و تماشاچیان تلویزیونی را در حیرت گزارش آماتورگونه صحنه به وجود آمده انگشت به دهان کرد. این اظهارات به این جا ختم نشد، وی در ابتدای بازی (که در قطر برگزار می شد) دائم می‌گفت: "این بازی خانگی را ایران باید ببرد.
 
"بعد هم برای آنکه سوتی خود را به نوعی توجیه کند گفت: "همه‌جا سرای ماست!" هنرنمایی‌های گزارشگر به حرف‌های حین بازی ختم نشد. در پایان از ذوق پیروزی تیم ملی نتوانست احساسات خود را کنترل کند و گفت: "بشینید خونه تون دست بزنید!"

کلکسیونی از سوتی های این گزارشگر فوتبال:

همه چیز به بازی آخر می چسبه!

تشنه اش شده داره آب می خوره، نوش جان!

کاسیاس از توپی که داره بازی می شه انتقاد کرده بود!

هنوز هم مزه مزه می کنن تا توپو بزنن!

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:57 صبح     |     () نظر
جملاتی مشهور و بسیار خنده دار در مورد آقایان
جملاتی مشهور و بسیار خنده دار در مورد آقایان

خانم ها حالشو ببرند... dancing

با عذرخواهی از انگشت شمار مردان متفاوت :32:

طنز ه هاااااااااااااااااااااااااااااااا...! :1r0n6:

 
زن خودش را خوشگل میکند چون خوب فهمیده که چشم مرد تکامل یافته تر از عقل اوست. دوریس ری

هر زنی از سر هر مردی زیاد است. ژان پل سارتر

مردها جنگ را دوست دارند چون بخاطر جنگ ظاهری جدی پیدا میکنند و این تنها چیزیست که نمیگذارد زنها بهشان بخندند. جان رابرت فاولز
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:56 صبح     |     () نظر
رفتار بسیار عجیب مردم نپال با دختران باکره + عکس
در نپال کودکان دختر تا سن 16 سالگی به عنوان خدا و الهه زندگی پرستش می شوند که به آنها در نپال کماری به معنای ویرجین یا باکره گفته می شود و نمادی از تقدس و پاکی محسوب میشوند اما زمانی که به سن بلوغ برسند دیگر نه تقدس دارد و نه پاک محسوب میشود.

تصاویر زیر عکس هایی از دختری به نام چانیرا بایراشایرا می باشد که در حال پرستش است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:54 صبح     |     () نظر
روشی برای آرامش دادن به نوزادان تازه متولد شده
بیمارستانی در اسلواکی برای آرامش دادن به نوزادان تازه متولد شده روش تازه‌ای را به کار گرفته است.

آنها با استفاده از هدفون‌های معمولی که روی گوش‌ها و سر نوزادان خیلی بزرگ به نظر می‌رسند، موسیقی ویوالدی و موتزارت را برای این کودکان پخش می‌کنند و آنها دور از مادرانشان به این موسیقی گوش می‌دهند.

دکتر اسلاوکا ویراگوا معتقد است، موسیقی می‌تواند جایگزینی برای صدای مادران باشد و سبب عادی شدن ضربان قلب نوزادان می‌شود.

به نظر او، موسیقی کلاسیک می‌تواند جایگزین خوبی برای مادر در زمان نبودشان باشد.به این ترتیب موسیقی نه تنها جای خالی مادر را پر کرده بلکه از استرس نوزاد کاسته و به افزایش وزن او کمک می‌کند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:53 صبح     |     () نظر
یازده عامل ایجاد کننده پوکی استخوان
اگر میزان تخریب استخوان بیش از ساخته شدن آن باشد، فضاهای بین شبکه‌های داخلی استخوان بزرگ می‌شوند و اصطلاحا پوکی استخوان اتفاق می‌افتد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:31 صبح     |     () نظر
رازهای آرامش و شادی در زندگی
در دنیای پراضطراب و سراسر استرس امروز، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کافی نیست، بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آن چه در پی می آید برخی تکنیک های روانشناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی، آرامش، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد.

 


ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/21:: 11:29 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >