سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

 

ده بـاور غلـط درباره رابـطه زنـاشـویـی
در نظر بسیاری از افراد یک رابطه زناشویی موفق ویژگی‌های خاصی دارد اما این ویژگی‌ها گاهی فقط باورهای نادرستی هستند که تکیه به آنها می‌تواند باعث نارضایتی و حتی ناتوانی جنسی شود.

شناخت این باورها به شما کمک می‌کند یک رابطه زناشویی موفق داشته باشید.
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:29 عصر     |     () نظر

سال 2020 چطور تصور می‌کنید؟

 


تنها 9 سال دیگر خودروها پرواز خواهند کرد، برای تعطیلات به ماه سفر خواهیم کرد، واقعیت افزوده بخشی روزمره از زندگی ما خواهد شد و رایانه‌هایی با توان پردازشی مغز انسان تولید خواهند شد! پیش‌بینی شما چیست؟


 

 

ساخت یک پایگاه روباتیک توسط روبات‌های ژاپنی در کره ماه

 

ژاپن به تازگی یک فاجعه بزرگ هسته‌ای ناشی از سونامی و زلزله 9 ریشتری را پشت سر گذاشته‌اند و باید نزدیک به 300میلیارد دلار برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده هزینه کند. با این حال دولت این کشور قصد دارد برنامه ساخت پایگاهی در کره ماه که توسط روبات‌ها ساخته خواهد شد را ادامه دهد و تا سال 2020 میلادی آنرا به پایان برساند.

جهان در سال 2020

 

قطارهای سریع‌السیر چین، پکن را به لندن متصل می‌کنند

چین قصد دارد برای ارتباط دادن شرق و غرب جهان، هزینه‌های ساخت راه‌آهنی را تقبل کند که از 17 کشور جهان خواهد گذشت. این کشور در عوض بخشی از منابع طبیعی این کشورها و استخراج معادن آنها را درخواست خواهد کرد.

خودروهایی که به شکل خودکار در خیابان‌ها حرکت می‌کنند

در حال حاضر گوگل، دارپا و بعضی خودروسازان مانند آئودی دارند برای تولید چنین اتومبیل‌هایی تلاش می‌کنند. ما در نهایت به سیستمی تعاملی برای تمامی اتومبیل‌ها نیاز خواهیم داشت تا مانند انسان‌‌ها بتوانند توسط زیرساختی مجازی به زبانی مشترک برسند و به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 12:19 عصر     |     () نظر

تب 20

گرایش به نمره 20 به قدری در مدارس زیاد شده که از آن به عنوان تب 20 نام برده می‌شود

 

تب 20

جام جم آنلاین:

نوجوانان بنا به اقتضای سنی با مسائل و مشکلات بسیاری مواجهند که بخشی از آن ها به امور درس و تحصیل و محیط مدرسه مربوط می‌شود. دانش‌آموزان در محیط مدرسه نیز مانند خانه با درگیری‌های ذهنی و ناهنجاری‌های هیجانی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که بر رفتار، واکنش‌ها، ارتباطات و خلقیات آنان تاثیر می‌گذارد.

 

آنان بخشی از مشکلات را پیش از آن که آشکار شوند از طریق ارتباط با گروه همسالان رفع می‌کنند یا به هر ترتیب با آن ها کنار می‌آیند. علاوه بر آن گسستگی ارتباط میان والدین و مربیان مدرسه که مشکلی ساختاری در نظام آموزشی ماست به نوجوان این فرصت را می‌دهد که پنهان کاری کند و اجازه دهد مشکلات مشمول مرور زمان شوند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 11:39 صبح     |     () نظر

تقدیر از 200 دانش آموز و فرهنگی برگزیده در طرح های آموزش ابتدایی

به همت آموزش و پرورش شهر تهران انجام می شود؛

تقدیر از 200 دانش آموز و فرهنگی برگزیده در طرح های آموزش ابتدایی

 

تقدیر از 200 دانش آموز و فرهنگی برگزیده در طرح های آموزش ابتدایی

به همت آموزش و پرورش شهر تهران انجام می شود؛

خبرگزاری پانا: 200 دانش آموز و فرهنگی برگزیده در طرح های آموزش ابتدایی به همت آموزش و پرورش شهر تهران در همایش رشد و بالندگی تجلیل می شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، همایش رشد و بالندگی به منظور ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های دانش آموزان و معلمان مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران در راستای تحقق طرح ها و برنامه های گروه های آموزش ابتدایی، برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش در این همایش که 18 خردادماه در سالن مرکز آموزشی رفاهی خانه معلم آموزش و پرورش منطقه 3 برگزار می شود، 200 دانش آموز و فرهنگی شهر تهران که در طرح های مختلف گروه های آموزش ابتدایی برگزیده شده اند، تجلیل خواهند شد.

این طرح ها شامل جشنواره جابربن حیان، پژوهش دانش آموزی، بهترین کتاب من، قصه نویسی معلمان، تجارب ناب آموزشی، طراحی تدریس، جشنواره آزمون عملکردی می شود.

همچنین در این همایش نمایشگاهی از آثار دانش آموزان و معلمان نیز تشکیل خواهد شد.

 

اخذ: تبیان

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 11:13 صبح     |     () نظر

نگاهی کیفی به ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به بهانه ی ارزشیابی توصیفی

نگاهی کیفی به ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

اشاره

در حال حاضر، روش «ارزشیابی توصیفی» از پایه ی اول ابتدایی به اجرا در آمده است و بسیار جای امیدواری است که بتوان روش های یاددهی – یادگیری و آموزش مهارت های زندگی را نیز با توجه به ویژگی های فردی و شناختی و با در نظر گرفتن شرایط و امکانات هر دانش آموز، اجرا کرد. این مقاله کوشیده است، لزوم تغییر شیوه ی ارزشیابی کمّی به کیفی را در دوره ی ابتدایی شرح دهد.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 11:8 صبح     |     () نظر

 

 


امروزه تقریبا تلویزیون‌های HD شرکت‌ هایی مانند ال جی، پاناسونیک، سامسونگ، سونی و توشیبا همه از قابلیت پشتیبانی اینترنت برخور دارند. البته دارا بودن این توانایی مستلزم داشتن  اینترنت یا وای‌ فای و همچنین داشتن مجموعه ‌ای از نرم‌ افزارهای کاربردی است که این نوع تلویزیون ‌ها به کاربران ارائه می ‌کند.


 

 

مجهزتر تلویزیون تماشا کنیم

 اصطلاح خاصی که بر این نوع برنامه ‌های کاربردی درون ساخت اطلاق می ‌شود، قرارداد اینترنتی تلویزیون (IPTV) است، اما برخی تولید کنندگان بنا به سلیقه خود نام‌ های لوکس و پر زرق و برقی را بر این مجموعه ‌های نرم‌ افزاری نهاده‌ اند.برای مثال مجموعه برنامه ‌های نرم‌ افزاری کاربردی تلویزیون ‌های پاناسونیک Viera connect نامیده شده و شامل آیکون‌ های گرافیکی روی صفحه نمایش متصل به سرویس ‌های اینترنتی مانند Hulu Plus ، MLB.TV، فیس‌بوک، توییتر، چت ویدئویی اسکایپ و... است. برنامه کاربردی درون ساخت سونی شامل خدمات تلویزیونی گوگل (Google TV) است و Bravia Internet Video and Widgets نام دارد. مجموعه برنامه ‌های کاربردی تلویزیون ‌های اینترنتی سامسونگ  Smart Hub، ال جی Smart TV  و توشیبا IPTV نامیده می ‌شوند.

 بزرگ‌ ترین مزیت این برنامه ‌ها این است که به استفاده از دستگاه ‌های خارجی گیرنده دیجیتال تلویزیونی (set-top-box) ندارد، که این خود راحتی و آسایش در استفاده فوق‌ العاده ‌ای را جهت مصرف‌ کنندگان به همراه دارد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 11:6 صبح     |     () نظر

یادگیری برای همه

همه جا و در تمام لحظات زندگی

اشاره

بیش از 75 درصد از یادگیری هایی که در کودکان و بزرگسالان رخ می دهد (که غالباً خیلی هم با ارزش هستند)، یادگیری غیر رسمی است که بر اساس نیازها و علاقه های یادگیرنده هدایت می شود. مادامی که با دوستان و خانواده در تعامل هستیم، از موزه ها، کتاب خانه ها و پارک ها دیدن می کنیم، تلویزیون تماشا می کنیم و مشغول کتاب یا روزنامه خواندنیم، درگیر یادگیری غیر رسمی هستیم. به گفته ی ویکتور هوگو، «هر حکایت دل نشینی و هر شعر زیبایی، سرشار از آموزش است.»

یادگیری برای همه

می توان گفت، ترویج یادگیری غیر رسمی در کشور، یک فرایند خود انگیزشی و کارآمد یادگیری در بسیاری زمینه هاست که متأسفانه به علت عدم مطالعه در مورد اهمیت آن، به وسیله ی مؤسسات یادگیری به رسمیت شناخته نشده است. در واقع در نظام آموزش رسمی، به یادگیری غیر رسمی کم توجهی شده است. یادگیری غیر رسمی نباید به عنوان شکل نامرغوب و درجه ی دوم یادگیری تلقی شود، بلکه باید پیشرو یادگیری رسمی باشد و همه ی مدیران آموزشی باید با ایجاد انگیزه در دانش آموزان، برای توسعه ی مطالعه و فعال کردن گروه های آموزشی مرتبط، در ترویج یادگیری غیر رسمی بکوشند. مقاله ی حاضر با هدف شناخت انواع یادگیری غیر رسمی، به معرفی منابع و تحلیل وضعیت آن در ایران می پرازد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 11:3 صبح     |     () نظر

کاربردهای لیزر

کاربرد لیزر

وقتی لیزر کشف شد هیچ کس نمی دانست فایده و کاربرد آن چیست. در روزهای نخستین کشف لیزر این جمله خیلی مشهور بود:" راه حلی در انتظار یک مسئله". زمان زیادی لازم است تا یک کشف جدید بتواند به طور ملموس و کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

بله ممکن است 30 سال و یا بیشتر طول بکشد تا مردم اهمیت واقعی یک اکتشاف را دریابند. امروزه لیزر در زمینه های مختلفی نظیر تحقیقات و پژوهش ها، ارتباطات، صنعت، پزشکی و حفاظت از محیط زیست به کار گرفته می شود.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 11:1 صبح     |     () نظر

تاریخچه لیزر

خط زمانی پدید آمدن لیزر:

گسیل

 

گسیل القایی - 1947

آلبرت انیشتن فرآیندی را که امکان تشکیل لیزر را فراهم می کرد، برای اولین بار پیشنهاد کرد. این فرآیند گسیل القایی نام داشت.

هولوگرافی - 1947 

گابور  نظریه هولوگرافی را که برای فهمش نیاز به نور لیزری داشت، توسعه داد. او در سال 1971 برای این کارش برنده جایزه نوبل فیزیک شد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 10:59 صبح     |     () نظر

اخبار هفته از دنیای علم و فناوری

 

 

 

در این مطلب به تازه ترین اخبار دنیای علم و فناوری ( خرداد 90) می پردازیم.

 

 

 

کوچکترین دوربین فیلمبرداری دنیا با قطر کمتر از یک میلیمتر

 

شرکت Medigus کوچکترین دوربین فیلم برداری دنیا را با قطر کمتر از یک میلیمتر ساخته است. امروزه در بیمارستان ها برخی از بیماری ها توسط دوربین های کوچکی که وارد بدن انسان می شوند تشخیص داده می شوند برخی از جراحی ها نیز با همین دوربین های کوچک و توسط دستگاه های اکترونیکی و شکاف های ریز صورت می پذیرد. دوربین جدید Medigus بسیار کوچکتر از دوربین های فعلی است و جراحی ها را راحت تر می کند.

اخبار هفته از دنیای علم و فناوری

دوربین جدید Medigus استفاده های پزشکی دارد از این دوربین یک میلیمتری در اندوسکوپی استفاده می شود. این دوربین کوچک به زودی در محصولات مختلف پزشکی امریکا و ژاپن استفاده خواهد شد. این دوربین به سیستم پردازش ویدیویی Medugus متصل می شود و تصاویر را به کامپیوتر منتقل می کند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 10:49 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >