سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در اسلام، هیچ کاری نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـمحبوب تر و ارجمندتر از تشکیل خانواده نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

  خانواده - هم اکنون به استناد بند 4 ماده(68) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارکنان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر دارای همسر و حداکثر تا سه فرزند پرداخت می‌شود

زهرا تالانی:اما با پی گیری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تصویب دولت قرار است که مطابق مصوبه هیات دولت از این پس تمامی زنان شاغلی که دارای فرزند باشند، حق اولاد دریافت کنند.در همین باره مریم مجتهد زاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می گوید: خوشبختانه دولت با پرداخت حق اولاد و عائله مندی به تمام زنان شاغل سرپرست خانوار و همچنین با پرداخت حق عائله مندی به تمام زنان شاغل مجرد موافقت کرد.
گفت وگوی خبرآنلاین با رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را می خوانید:
دولت اعلام کرده که قرار است به تمام زنان شاغل حتی خانم های مجردحق عائله مندی و به زنان شاغل سرپرست خانوار حق اولاد پرداخت شود.این طرح چه فوایدی دارد؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/23:: 8:39 صبح     |     () نظر

زن 23 ساله در مدت سه سال 73 ساله شد

سلامت - درنگاه اول این عکس می تواند مربوط به زنی بیست وچند ساله و مادربزرگش باشد.

اما هر دو این افراد یک نفرند و فاصله زمانی عکسها هم فقط سه سال است . زن مورد بحث انگوین تی پونگ ویتنامی است که از سال 2008 مبتلا به نوعی سندروم خاص پوستی شده و بخاطر فقر موفق به درمان نشده است.
اما حالا پزشکان کامبوجی به او قول داده اند در ماه های آتی درمان او را به شکل رایگان ادامه دهند.این زن ناچار بوده در تمام مدت از ماسکهای مخصوص استفاده کند اما حالا امیدوار شده دانش پزشکی بتواند این مشکل راحل کند.
پونگ معتقد است حساسیت به غذاهای دریایی در سال 2008 موجب این تغییر چهره شد و او ناچار بود در تمام مدت حتی در موقع خواب راهی برای رفع خارش بدنش پیداکند. او بجای اینکه به بیمارستان برود از درمان گیاهی استفاده کرد چون او و همسرش توانایی پرداخت هزینه های بیمارستان را نداشتند.
پس از یک ماه با اینکه خارش بدن او کم شد اما پوست بدنش دچار تغییراتی شد وصورتش همچون افراد پیر پراز چین وچروک شد. پزشکان کامبوجی هنوز در مورد دلیل اصلی این یبماری به نتیجه دقیقی نرسیده اند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/23:: 8:33 صبح     |     () نظر

 

جماعت‌!چرا دیگر صورت‌هامان‌ "ناضره‌" نیست‌؟

 کجا می‌رویم‌؟

چرا به‌ زمین‌ و آسمان‌ بد می‌گوییم‌؟

چرا از روزگار گله‌ می‌کنیم‌؟

چرا تحمل‌ خودمان‌ را نداریم‌؟

چرا با لبخند بیگانه‌ایم‌؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/23:: 8:9 صبح     |     () نظر

سلام اول، سلام بر رسول مکرم(ص) و سلام دوم، سلام بر بندگان صالح خداوند است.
با توجه به آن چه در بعضی از کتاب های فقهی و روایی شیعه آمده است، مقصود از سلام سوم: "السلام علیکم و ..." سلام کردن به انبیاء و ائمه و فرشتگان نگهبان است.(از جمله ر.ک. به بحارالانوار، ج82، ص311)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/23:: 8:6 صبح     |     () نظر

حتماً آدم‌ های بسیار باهوش و توانمندی را می‌شناسید که هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. آنها ساعت ‌های طولانی کار می‌کنند، به خودشان استرس وارد می‌کنند اما هیچ پیشرفت خوبی نمی‌کنند. 

 

  همه ما در طول زندگی عادت ‌های غیر مفیدی پیدا می‌کنیم که ما را از رسیدن به هدف اصلی زندگیمان دور می‌کند. و معمولاً در این دنیا که با سرعت شگرفی پیش می‌رود، حتی متوجه نمی‌شویم که همان اشتباهات را دوباره و دوباره مرتکب می‌شویم. برای اینکه زندگی متوازن و مفید داشته باشید باید طولانی مدت در کاری که راضیتان می‌کند تلاش نموده و از اشتباهاتی که در زیر عنوان می‌گردد دوری کنید.

 

  این 8 اشتباه انسان‌های باهوش است و نشانتان می‌دهیم که چطور از این اشتباهات در امان بمانید:

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/22:: 9:8 عصر     |     () نظر

 

 جواب:

 

 

بازداشتن از فحشا و منکر    …  وَ اَقِمِ الصَّلاةَ اِنَّ الصُّلاةَ تنهی عَنِ الفحشاءِ وَالمُنکَرِ وَ لَذِکرُاللهِ اَکْبَرُ واللهُ یَعلمُ ما تصنعُون.(عنکبوت/45 ) "… و نماز را برپا دار که نماز انسان را از زشتی ها و منکرات باز می دارد و ذکر خدا بزرگتر است و خدا به هر چه کنید آگاه است   ."

 

 طبیعت نماز از آنجا که انسان را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می اندازد، دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منکر است. نماز، کسی را که به انواع وسایل هوسرانی مجهز و پایه های حکومت غرایز طغیانگر در کانون وجودش مستحکم و پابرجاست و برای آنها مرزی نمی شناسد، کنتر ل می کند. در هر روز پنج بار ادای نماز کردن، صبح بعد از برخاستن از خواب (که انسان از همه چیز غافل است)، وسط روز (هنگامی که غرق در زندگی مادی است)، در پایان روز و آغاز شب، می تواند جامعه ای صالح ایجاد نماید. نمازی که برای انجام آن از ابتدا، انسان خود را از هرگونه آلودگی پاک کرده و حرام و غضب را از خود دور می سازد و با حمد، تسبیح، تکبیر و سلام بر بندگان صالح خدا، خدا، مقام اولیاء، درجات مردان خدا، عذاب الهی، کیفر خطاکاران، حسابهای دقیق و بی اشتباه روز رستاخیز را به یاد می آورد و با قیام در مقابل خدا، او را از هر چیز برتر و بالاتر می شمرد و با یاد نعمتهایش او را سپاس می گوید و از او صراط مستقیم را می طلبد، بدون شک انسان را متوجه جهان معنوی کرده و در درونش جنبشی به سوی حق و پاکی پیدا می شود و او را از خودخواهی و دنیاپرستی باز می دارد و با تواضع در مقابل ذات لایزال الهی، عشق به جاه و مقام، کنار می رود.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/22:: 9:3 عصر     |     () نظر

«فوائد وضو »

 

  1. دکتر عفیف می‌نویسد:
«قبض و بسط در رگهای پوست بر اثر جریان آب وضو،‌ باعث افزایش حرکت قلب و نشاط جسمی می‌شود و حرکات تنفسی (جذب اکسیژن و دفع کربن) را آسان می‌کند. همچنین سبب تمدد اعصاب می‌شود و شخص را از ابتلا به بیماریهای مختلف مصون می‌دارد.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/22:: 9:1 عصر     |     () نظر
با خواندن اولین تست و انتخاب گزینه مناسب به سوالی که هر گزینه مشخص کرده بروید و به آن سوال جواب دهید.
مثلا اگر گزینه پ سوال 1را انتخاب کردیددیگر لزومی ندارد سوال2و 3را پاسخ دهید فقط کافی است به سوال4 مراجعه کنید.


1)بیش از همه دوست دارید به کجا سفر کنید:
الف) پکن: رجوع شود به سوال 2
ب) توکیو : رجوع به سوال 3
پ) پاریس : رجوع به سوال 4
2) آیا تا به حال با دیدن فیلم ترحم انگیزی به گریه افتاده اید؟!
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/22:: 8:59 عصر     |     () نظر

دانشمندان برای اینکه دریابند زوج‌ها چگونه یکدیگر را انتخاب می‌کنند و ظاهر همدیگر را طبق چه معیارهایی می‌پسندند، تمام زوایای آشکار و نهان چهره را تحت بررسی قرار داده‌اند.

 

و فرمول‌هایی ابداع و ارائه کرده‌اند که می‌تواند میزان تناسب اندام و زیبایی چهره زنان و مردان را از منظر همدیگر تخمین بزند … .


اما بعد از این همه بررسی، هنوز قواعد جذابیت‌های ظاهری زنان و مردان، معیارهای دقیقی ندارد و اینکه چگونه یک کشش اولیه بین یک زن و مرد به یک عشق واقعی و ازدواج ختم می‌شود، هنوز جزو اسرار این دنیاست.
ولی از منظر علمی می‌توان گفت رشته‌ای از قواعد علمی در مورد چگونگی گرایش مردان و زنان به همدیگر معلوم و اثبات ‌شده است.
برخی از این قواعد، آشکارا عمل می‌کنند (مانند چشم‌های جذاب) و برخی دیگر، در سطوح ناخودآگاه ذهن اثر می‌گذارند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/22:: 8:57 عصر     |     () نظر

پرسشنامه:از دنیای درونی همسرتان چه می‌دانید؟

 

 

به این پرسشنامه پاسخ دهید/ از دنیای درونی همسرتان چه می‌دانید؟

 

روان درمانگری می‌گوید: راز موفقیت زندگی مشترک این است که زوج ها مدام از یکدیگر بپرسند«چه خبر؟»

 

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/7/22:: 8:54 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >