سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش برای آنکه بدان عمل می کند، مایه رشد است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

رشد روز افزون دانش بشری انسانها را با دست آوردها و علوم جدیدی آشنا می‌سازد که قبل از آن شاید تنها ریشه در تخیل داشت رباتیک یکی از تخیلات انسانی است که کم کم پا به عرصه واقعیت نهاده و زندگی بشری را دست خوش تغییرات شگرفی خواهد کرد.

رباتیک چیست؟

از آنجایی که موسسه اطلاع رسانی تبیان سعی دارد همچون بقیه زمینه‌ها از پیشتازان عرصه علم و فناوری نیز باشد فعالیت در این بخش را لازم دانستیم

قوانین رباتیک:

کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek  نویسنده نمایشنامه R.U.R روبات‌های جهانی روسیه در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

در نمایشنامه وی نمونه ماشین، بعد از انسان بودن و دارا بودن نقاط ضعف و قوت یک انسان معمولی ، یک انسان دارای قدرت بسیار زیادی بود که در پایان نمایش نامه برای مبارزه علیه سازندگان خود استفاده شد البته لازم به ذکر است که پیش از آن یونانیان نیز مجسمه متحرکی ساخته بودند که نمونه اولیه ماشینی بوده که ما امروزه ان را ربات می‌نامیم.

تعریف امروزه ربات از نظر عوام مردم وسیله ای است که اعمالی هوشمند شبیه انسان انجام می‌دهد در حالی که فرهنگ وبستر ربات را این‌گونه تعریف می‌کند:"یک دستگاه یا وسیله خودکاری که قادر به انجام اعمالی است که معمولا به انسان‌ها نسبت داده می شود و یا مجهز به قابلیتی است که شبیه هوش بشری است".

در این راستا دانشمندان سعی بر آن دارند ربات‌هایی بسازند که به طرق مختلف نیاز ‌های انسان‌ را براورده سازند و در نهایت به رباتی با قابلیت ‌های کامل یک انسان برسند

قوانین رباتیک مطرح شده توسط آسیموف چنین است:

• ربات ها نباید هیچگاه به انسانها صدمه بزنند.

• رباتهاباید دستورات انسانها را بدون سرپیجی از قانون اوّل اجرا کنند.

• رباتها باید بدون نقض قانون اوّل و دوم از خود محافظت کنند.

ربات‌ها دارای سه قسمت اصلی هستند:

• مغز که معمولاً یک کامپیوتر است

•  محرک و بخش مکانیکی شامل موتور، پیستون، تسمه، چرخ‌ها، چرخ دنده‌ها و …

• سنسور که می‌تواند از انواع بینایی، صوتی، تعیین دما، تشخیص نور، تماسی یا حرکتی باشد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/5:: 5:55 عصر     |     () نظر
کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید خواند !!
سایت Amazon لیست 1001 کتابی که باید قبل از مرگ خواند را به پیشنهاد بیش از 20 نفر از منتقدین ادبی‌اش تنظیم کرده است.

به گزارش کتاب‌نیوز، این کتاب هزار صفحه‌ای ضمن معرفی هریک از کتابهای انتخاب شده، اطلاعاتی درباره نویسنده کتاب و همچنین علت اهمیت آن (اینکه چرا باید تا پیش از مردن حتما کتاب را خواند!) به خواننده ارائه می‌کند.
آنچه در ادامه می‌آید 220 کتابی است که در این کتاب مرجع وجود داشته و در ایران ترجمه شده است، در فهرست زیر شماره‌ ردیف‌های درج شده مربوط به شماره ردیف‌های فهرست موجود در سایت Listology است که ماخذ اصلی تهیه فهرست زیر بوده است. سایت «جیره کتاب» عنوان کتاب‌ها و ناشران آن را از سایت www.ketab.ir استخراج کرده و در مورد کتابهایی که چندین ناشر آنها را چاپ کرده‌اند تلاش کرده تا ناشر چاپ جدیدتر و یا ناشر معروف‌تر و صاحب‌نام‌تر را درج کند. در بعضی موارد هم نام چند ناشر ذکر شده است.
 
1- هرگز رهایم مکن - کازوئو ایشی گورو (ققنوس)
19- ماجرای عجیب سگی در شب - مایک هادون (افق)
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:41 عصر     |     () نظر
انجیر اولین محصول زراعی بشر
باستان شناسان اخیراً گزارشی مبنی بریافتن شواهدی به منظور اثبات اینکه بشر در 11400 سال پیش درخت انجیر پرورش می داده است ارائه کرده اند .

گزارش فوق حاکی از این است که انجیر می تواند اولین میوه ی پرورش یافته به دست انسان باشد که هزار سال قبل از زراعت گندم ، جو ، و بنشن در خاور میانه کشت می شده است .

میوه ی انجیر که بیش از 800 نوع گوناگون را در بر می گیرد از خانواده ی توت است و در مناطق گرمسیری رشد می کند . نوع خاصی از این محصول که به عنوان میوه ی انجیر در بازار به فروش می رسد ، با وجود اینکه انرژی زا می باشد اما مصرف کننده ی زیادی را شامل نمی شود .
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:38 عصر     |     () نظر
 
تأثیر خنده در درمان بیماریها
از قدیم گفته اند: «خنده بر هر درد بی درمان دواست»، اما شاید باور نکنیم وقتی دانشمندان و پزشکان و متخصصان هنوز برای بعضی بیماریها درمانی پیدا نکرده اند، «خنده» خواص درمانی داشته باشد.

راستی شما چه فکر می کنید؟
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:36 عصر     |     () نظر
شادی از بیماری قلبی محافظت می ‌کند
افرادی که با دید مثبت به زندگی نگاه می کنند با احتمال کمتری دچار بیماری قلبی می‌ شوند تا آن هایی که کمتر شاد هستند یا اصولا غمگین هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پژوهشگران کانادایی که این بررسی را انجام داده ‌اند می ‌گویند این اولین تحقیقی است که در آن داده‌های عینی مبنی بر این که، روحیه ی خوب به سلامت قلب کمک می‌ کند، نشان داده شده اند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:35 عصر     |     () نظر
 
آیا می دانید سالم ترین و سودمندترین حالت خوابیدن کدام است؟

پژوهشگران می گویند، خوابیدن به پهلو برای ستون فقرات مفید است.

محققان دانشگاه کلیولند در اوهایوی آمریکا دریافتند : خوابیدن به پهلو بهترین نوع استراحت برای بدن به حساب می آید.این پژوهشگران افزودند: خوابیدن به پشت یا روی شکم باعث ناراحتی هائی برای ستون فقرات می شود.محققان آمریکائی با اشاره به اینکه خوابیدن به پشت و شکم حتی ممکن است شکل ظاهری ستون فقرات را تغییر دهد، افزودند : برای کسانی که از دردهای کمر رنج می برند یا کسانی که می خواهند از آن پیشگیری کنند، بهتر است که به پهلو بخوابند تا نتیجه مثبت آن را درک کنند.

به گفته این پژوهشگران : استفاده از بالشی کوچک بین زانوها می تواند از فشار زیاد به عضلات و رشته های عصبی متصل به ستون فقرات بکاهد.
اخذ: ایران ناز

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:33 عصر     |     () نظر
 
ده فایده بسیار جالب لبخند زدن
با لبخند زدن از ابتلا .به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

خنده عملکرد ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند چراکه شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی نیز می‌توانید جلوگیری کنید.

1. .لبخند جذابتان می کند..

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:32 عصر     |     () نظر
 
- یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد . به زبان آوردن دوستت دارم موجب می شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند .

- یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل ، هدایای کوچک و ابراز عشقهای بی اختیار ، عشق می ورزد .
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:29 عصر     |     () نظر
پرنده‌های ماده به جفتشان خیانت می‌کنند
محققان می‌گویند: با وجودی که اتفاقاتی مثل طلاق، ترک فرزند و ازدواج بخش‌هایی از زندگی هر روزه پرندگان است، اما در دنیای پرندگان هیچ عشقی وجود ندارد.

در کتاب جدیدی تحت عنوان «کارآگاه پرنده» که در هفته جاری در کانادا منتشر شد، افسانه «دو کبوتر عاشق» که ادعا می‌کند پرنده‌ها در تمام طول عمرشان به این خاطر با هم جفت می‌مانند، رد شد و در عوض تصویری از بی‌وفایی و جست‌وجوی راحتی و آسایش از این جانوران ترسیم شده است.

بریدگیت استوچ بوری، استاد بیولوژی در دانشگاه یورک تورنتو و نویسنده این کتاب می‌گوید: 10 افسانه مهم درباره پرنده‌ها که یکی از آنها تصور ما از پیوند دائمی آنها در بین برخی از پرنده‌ها و عمدتا در پرندگان کوچک آواز خوان است، در پژوهش‌های جدید ما رد شدند.

در این کتاب که حاصل 20 سال تحقیق است، نشان داده شده که پرندگان نر در گونه‌های خاص در زمان بارور بودن ماده‌ها فرسنگ‌ها از لانه‌هایشان دور می‌شوند و ماده‌ها نیز پیش از ترک جوجه‌های جوان خود از پرنده نر قبلی جدا شده و جفت جدیدی را برای خود انتخاب می کنند.

کشف اصلی در این مطالعات این است که بسیاری از پرنده‌ها به دلایلی که انسان‌ها آنها را خودخواهانه می‌دانند از هم جدا می‌شوند و پرنده‌های ماده اغلب به جست‌وجو جفت‌های خوش رنگ‌تر و خوش آوازتر و یا جفت‌هایی که جای امن‌تر و غذای بیشتری دارند، می‌روند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:27 عصر     |     () نظر
چهار حرکت شگفت انگیز

اولین حرکت شما در یک روز سرد زمستانی وقتی ساعت زنگ می‌خورد چیست؟ فشار دادن دکمه و زیر پتو رفتن؟! اگر چنین است و اگر شما هر روز به همین دلیل دیر به محل کار می‌روید،سعی کنید به جای این‌ها چند حرکت برای بیدار شدن انجام دهید.
کتی کلر مربی ورزش می‌گوید:«این ورزش‌ها گردش خون شما را سریع‌تر کرده و انرژی را افزایش می‌دهد».کلر کارشناس تناسب اندام و نویسنده کتاب «متناسب و خوش اندام برای زندگی» در ادامه افزود:«این حرکت‌ها مفاصل شما را گرم کرده و خون شما را به گردش درمی‌آورد بنابراین هوشیار خواهید شد و روز خوبی خواهید داشت.»
اگر 15 دقیقه به طور مداوم و مرتب این ورزش‌ها را انجام دهید شما متوجه افزایش انعطاف،کشش و کاهش درد و رنجتان خواهید شد.
 
* کشش گربه‌ای :
با کشش و گردش ستون فقرات،به آرامی عضلات شکمی و پشت شما گرم می‌شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/4:: 11:26 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >