سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنهان کننده دانش، به درستی دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

 

پیکر مرحوم حجت الاسلام محمد مهدی مهندسی عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و از اساتید عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در قم تشییع و درحرم کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که نمایندگان مراجع تقلید، طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم حضور داشتند، پیکر آن مرحوم از مسجد امام حسن عسکری(ع) بردوش مردم متدین قم تا حرم مطهر تشییع و پس از اقامه نماز توسط تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، دراین مکان مقدس دفن شد.
حجت الاسلام مرحوم مهندسی یکی از اساتید گرانقدر و معروف حوزه علمیه قم در 1332 در شهر آباده، چشم به جهان گشود و در سال 1354 رسما وارد حوزه علمیه قم شد.
پس از تحصیل دروس مقدماتی از ادبیات و منطق و غیره، شرح لمعه را در محضر آیت‌الله باکوئی، رسائل را خدمت آیت‌الله اعتمادی و مکاسب را از محضر مرحوم آیت‌الله‌العظمی اشتهاردی و آیت‌الله ستوده فراگرفت همچنین از محضر آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مشکینی و دیگر اساتید، استفاده کرده است.
استادی مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم، موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی(ره)، عضو هیات علمی دائره‌المعارف عرفانی موسسه پژوهشی امام خمینی(ره)، کارشناس شبکه سراسری رادیو معارف و شبکه قرآن سیما و مدیرگروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی قم از جمله فعالیت‌های ایشان در دوران زندگی بود.
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام مهندسی
دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با انتشار پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام‌ محمد مهدی مهندسی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم جلیل‌القدر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مهدی مهندسی‌(ره) باعث تاثر و تالم شد.
دراین پیام آمده است: مرحوم مهندسی "که مدارج بالای علم و تقوا را گذرانیده بود و اخلاق و آلایش زبانزد خاص و عام بود، نمونه و اسوه ولایتمداری و بصیرت در فتنه‌ها برای فضلا و اندیشمندانی بود که می‌خواهند علم و عمل را درآمیزند و تشنگان معرف را سیراب سازند".
دفتر جامعه مدرسین دراین پیام، ضایعه از دست دادن این استاد فعال حوزه و دانشگاه را به امام زمان‌(عج)، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و دوستان و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان علو درجات ایشان را مسالت کرده است.
حجت الاسلام مهندسی روز سه‌شنبه بر اثر سکته قلبی در بیمارستان کسرای تهران دارفانی را وادع گفت و پیکرش روز چهارشنبه در قم تشییع و درحرم کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 11:43 صبح     |     () نظر