سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فراخ سینگى و بردبارى دست‏افزار سرورى است و سالارى . [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع)، ارتحال حجت الاسلام والمسلمین مهندسی را ضایعه ای بزرگ خواند و تاکید کرد: آن عالم ربانی فردی متواضع و مردمی بود و خدمت به مردم را عامل ریزش گناهان می‌دانست.

 حجت الاسلام عارفی، جانشین تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) با تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی و با بیان اینکه شخصیت علمی و اخلاقی ایشان بسیار بارز و روشن است، ابراز داشت: ایشان در زمینه علوم عقلی و نقلی از اساتید برجسته و از محضر بزرگانی همچون علامه جوادی و حسن زاده آملی و آیت الله انصاری شیرازی بهره گرفته بود.

وی با بیان اینکه مرحوم مهندسی در محضر بزرگان بسیاری تلمذ و شاگردان زیادی را در حوزه و دانشگاه تربیت کرد، گفت: ایشان هم در حوزه های علمیه و هم در دانشگاه های فراوانی تدریس داشتند و جنبه‌های علمی آن مرحوم بسیار برجسته و شاخص است.

حجت الاسلام عارفی ابراز داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در رادیو معارف و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز برنامه های متعددی داشت و از زمانی که خبر درگذشت ایشان اعلام شد، اقشار مختلف مردم از این خبر متاثر شدند و با خانواده و نزدیکان آن مرحوم ابراز همدردی کردند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مهندسی چهره ای مردمی بود تصریح کرد: ایشان در شهرستان آباده که زادگاهش بود به عنوان امام جمعه موقت فعالیت داشت و مردم از وجود ایشان استفاده می کردند.

جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی خطیبی توانا بود و مردم از بیان شیوا و نافذ ایشان استقبال و استفاده می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی تاکید کرد: این عالم ربانی شخصیتی بسیار متواضع داشت و بنده بارها تواضع ایشان را از نزدیک شاهد بودم.

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در جمعی که طلاب و روحانیان حضور داشتند، حاضر نبود به عنوان امام جماعت قرار بگیرد و فردی بسیار خوش برخورد بود.

وی افزود: آن مرحوم ظاهری بشاش و امید دهنده داشت و یکی از زحماتی که بسیار متحمل می شد این بود که هر شب از ساعت 9 تا 10 تلفن ایشان در خدمت مردم بود که هر کس مشاوره و سؤالی داشت از ایشان می پرسید.

جانشین فرمانده تیپ امام صادق(ع) که سال ها از نزدیک با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی مرتبط بوده است، اضافه کرد: روزهای جمعه نیز از صبح تا ظهر درب منزل ایشان باز بود و اقشار مختلف مردم اعم از کودک، نوجوان و جوان خدمت ایشان می رسیدند و مسائل و مشکلات خود را مطرح می کردند.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی خدمت به مردم را عامل ریزش گناهان می دانست، تاکید کرد: برخی از اوقات همسر ایشان به هنگام صرف شام برای رعایت حال ایشان تلفن منزل را قطع می کرد، اما آن مرحوم نسبت به این مساله اعتراض می کردند و می گفتند این وقت زمانی است که مردم با من کار دارند و این کار را نکنید.

حجت الاسلام عارفی تواضع، ساده زیستی و مردمی بودن را از دیگر ویژگی های اخلاقی عضو فقید مجمع عالی حکمت اسلامی ذکر و تصریح کرد: ایشان هیچ گاه حتی با کودکان احساسی صحبت نمی کرد و همواره معقولانه و منطقی سخن می گفت.

جانشین فرمانده تیپ امام صادق(ع) با بیان اینکه مرحوم مهندسی شخصیتی فداکار بود، تاکید کرد: آن مرحوم در مسائل عرفانی همه را متصل به خدا می کردند و روح بسیار بلندی داشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/30:: 11:34 صبح     |     () نظر