سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه
آب و نوشابه

 

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما برشمرد و افزود: چای رقیق، دوغ کم نمک و شربت کم شیرین در مراحل بعدی برای رفع عطش در هوای گرم توصیه می ‌شود.

 

دکتر پریسا ترابی، رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که سالمندان دیرتر متوجه کم آبی و حس تشنگی می ‌شوند، اظهار کرد: از این رو افراد سالخورده ملزم به نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب هستند که به مراتب مناسب ‌تر از چای، دوغ، نوشابه‌ های گاز دار و شربت است.

وی با تاکید به سالمندان برای به همراه داشتن یک بطری آب سالم در خارج از منزل گفت:

باید توجه داشت که نوزادان و شیرخواران را هم نباید در اوج گرما (ساعت 10 صبح تا 16بعدازظهر) از منزل خارج کنند و در تغذیه انحصاری شیرخوار تا 6 ماهگی حتی در شرایط آب و هوایی گرم، نیاز به خوراندن آب و سایر مایعات نیست، اما پس از 6 ماهگی در کنار تغذیه کمکی و شیر مادر، نوشاندن آب و مایعات به شیرخوار توصیه می ‌شود.

 

رییس اداره تغذیه بهبود جامعه وزارت بهداشت، آب را ارجح‌ تر از آب میوه‌ های صنعتی با افزودنی ‌ها برشمرد و افزود: درعین حال در صورت مواجه با کم آبی و عدم دسترسی به آب سالم آشامیدنی، نوشیدن هر مایع اعم از چای رقیق، دوغ کم  نمک، شربت کم شیرین توصیه می ‌شود.

آب بهترین و نوشابه‌های گازدار بدترین نوشیدنی‌ برای رفع عطش و تشنگی

دکتر ترابی، نوشابه ‌های گازدار را بدترین نوشیدنی‌ ها به لحاظ ایجاد سوء هاضمه و مشکلات گوارشی دانست و افزود: چنانچه انواع دلستر و ماء الشعیر فاقد مواد افزودنی و طعم دهنده شیمیایی باشند، نوشیدنی مناسبی در تامین مایعات از دست رفته بدن به شمار می ‌روند.

شیر

وی، شیر را هم نوشیدنی مناسبی برای رفع عطش و تشنگی عنوان کرد و یاد آور شد: شیر سویا که برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز توصیه می ‌شود، جایگزین مناسبی برای شیر عادی نیست، چون میزان کلسیم شیر سویا به اندازه ی شیر عادی نیست، مگر آن که کمبود کلسیم شیر سویا با افزودن کلسیم اضافی برطرف شود.

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در پایان یادآور شد: برای تامین کم آبی بدن از هر مایعی نمی ‌توان استفاده کرد، چون برخی از مایعات، ادرارآور و تشدید کننده کم آبی بدن هستند.

اخذ: تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/31:: 8:40 صبح     |     () نظر