سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم وصىّ خود در مال خویش باش ، و در آن چنان کن که خواهى پس از تو کنند . [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه


 

با توجه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی و توجه ویژه‌ی مقام معظم رهبری و روسای قوای سه‌گانه، هر سال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان اسلام در جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

 


 

 

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

بیست و هشتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از هشتم تا سیزدهم تیرماه در دو رشته‌ی حفظ و قرائت ، همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام ،با شرکت90 کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات ، تاکنون حضور 53 نماینده از کشورهای اسلامی قطعی شده است.

 

مهمترین رویداد جهان اسلام

با توجه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی و توجه ویژه‌ی مقام معظم رهبری و روسای قوای سه‌گانه، هر سال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان اسلام در جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

 

حضور روسای قوای سه‌گانه

طبق برنامه ی تعیین شده، روسای قوای سه‌گانه در طول برگزاری این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد که مراسم افتتاحیه با حضور ریاست جمهوری و مراسم اختتامیه با حضور ریاست قوه‌ی قضاییه و هم‌چنین برنامه‌ی تجلیل از مقالات برتر و پژوهش‌های قرآنی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

حضور کشور های اسلامی و غیر اسلامی در مسابقات

در این دوره از 90 کشور اسلامی و غیراسلامی برای حضور در بیست و هشتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دعوت شده است و تاکنون حضور نمایندگان 53 کشور قطعی شده که امیدواریم حضور فعال‌تری از مهمانان خارجی در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

 

حضور داوران در مسابقه

انتخاب هشت داور داخلی و هشت داور خارجی برای قضاوت این دوره از مسابقات ، یکی از نکات کلیدی بیست و هشتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بوده و در مجموع 16 داور برای قضاوت این مسابقات انتخاب شده‌اند تا حق متسابقین ضایع نشود.

دیدار متسابقین با مقام معظم رهبری روز سوم شعبان همزمان با ولادت حضرت امام حسین(ع) و بعد از مراسم اختتامیه مسابقات خواهد بود که متسابقین از محضر ایشان بهره‌مند خواهند شد

برنامه های جانبی مسابقات

تجلیل از بانوان فعال در عرصه‌ی قرآن کریم، تقدیر از 270 مقاله‌ی داخلی و خارجی، برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قراء بین‌المللی، بازدید متسابقین از حسینیه جماران، حرم امام(ره) و مراکز فرهنگی و علمی و اعزام متسابقین برای زیارت حرم حضرت امام رضا(علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی مسابقات خواهد بود.

 

دیدار با مقام معظم رهبری

دیدار متسابقین با مقام معظم رهبری روز سوم شعبان همزمان با ولادت حضرت امام حسین(علیه السلام) و بعد از مراسم اختتامیه مسابقات خواهد بود که متسابقین از محضر ایشان بهره‌مند خواهند شد.

 

معرفی نماینگان ایرانی دوره های حفظ و قرائت

طبق برنامه‌ی سال‌های گذشته نفرات اول مسابقات ملی در دو رشته‌ی قرائت و حفظ، آقایان هاشمی از بوشهر در رشته‌ی قرائت و آقای محمدنژاد از آذربایجان غربی در رشته‌ی حفظ کل، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستند.

 

افزایش جوایز مسابقات

آن‌چه در شأن قرآن و قاری قرآن باشد بحث جوایز نیست. کسانی که دنبال حفظ و قرائت می‌روند انگیزه‌ی مادی ندارند و عمدتاً کسانی هستند که انگیزه‌ی معنوی دارند، و جوایز ارائه شده صرفاً از باب تشویق جامعه و جوانان به این امر مهم می باشد .این جوایز نسبت به سال های گذشته دوبرابر افزایش داشته ، به نفرات برتر اعطا خواهد شد .

قاریان و حافظان قرآن کریم

پیشرفت و ترقی نسبت به سال های گذشته

سال گذشته حدود 30 هزار نفر در سطح کشور در طول برگزاری این مسابقات از مرحله‌ی شهرستانی تا مرحله‌ی ملی درگیر بودند که امسال این تعداد به بیش از 50 هزار نفر رسید و یکی از اولویت‌های خاص سازمان اوقاف در برنامه‌ی سال 90 افزایش چشمگیر این تعداد خواهد بود که امیدواریم که در این دوره بتوان بخشی از حق و حقوق خود را نسبت به قرآن ادا کنیم.

 

گرایش چشمگیر مردم دنیا به اسلام و قرآن

پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرایش مردم دنیا و به‌ ویژه مسلمانان و تمایل آنها به دین اسلام و قرآن کریم بیشتر شده است .

به عبارتی بشر پس از تجربه‌ی تلخی که همراه با رشد علم و صنعت در زندگی خود به دست آورد رشد حیرت‌آور و شگفت‌انگیز علم و تکنولوژی نتوانست یک زندگی انسانی و آرامش‌بخش را برای خود تعریف کند.

 

عصر حاضر، عصر گرایش به قرآن کریم

عصر حاضر را می‌توانیم عصر قرآن و گرایش به قرآن نامگذاری کنیم و شاهد آن این قضیه است که بعد از حادثه‌ی 11 سپتامبر چاپ، خرید و مطالعه‌ی قرآن در کشورهای غربی به ‌ویژه آمریکا نسبت به گذشته بیشتر شده و این وعده‌ای است که خداوند متعال در قرآن کریم داده است که به خدا و رسولش و نوری که نازل کرده ایمان بیاوریم.

خداوند قرآن را به عنوان نور، نجات، سعادت و خوشبختی معرفی می‌کند و به این جهت انسان‌ها به لحاظ فطری علاقه‌مندند از این نور الهی استفاده‌ی لازم را ببرند که نهایتاً وعده‌ی او تحقق کامل پیدا خواهد کرد و بشر به راه توحید و قرآن گرایش خواهد یافت.

این مسأله متوقف بر آن است که ما با استفاده از این نعمت و انقلابی که بر مبنای قرآن در کشورمان به وجود آمده خود را با آن تطبیق داده و انس و الفت داشته باشیم واین امر محقق نمی‌شود مگر با تلاوت و قرائت قرآن که در جامعه به عنوان یک اقدام عمومی تحقق پیدا کند. لذا مقام معظم رهبری پرچمدار انقلاب اسلامی نسبت به برنامه‌های قرآنی عنایت ویژه‌ای دارند و وقت فوق‌العاده‌ای برای جلسات قرآنی می‌گذارند و رهنمودهای مهمی به مخاطبان و مسئولان ارایه می‌دهند.

اخذ:تبیان

 

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/31:: 8:29 صبح     |     () نظر