آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

آمادگی برای سفر آخرت


 


آمادگی برای سفر آخرت


 


 


نقل می کنند که :


در جزیره ای مردی را از دریا گرفتند . او را بسیار مورد اکرام و احترام قرار دادند . سپس او را بعنوان پادشاه جزیره تاجگذاری کردند و امور جزیره را به او واگذار نمودند . مرد ، حکمت کار را از وزیرش پرسید . وزیر گفت : در این جزیره رسم بر این است هر که از آب گرفته شود او را تا چند ماه مورد اکرام قرار می دهند و اختیار تمام امور را بصورت تام به او می دهند . بعد از چند ماه او را به جزیره ای آن طرف تر تبعید می کنند . چون آن جزیره خشک و بایر است ، او در آن جزیره جان می دهد و از بین می رود .


مرد به محض اطلاع ، گروهی را با انواع بذرها و انواع حیوانات ، مخفیانه به آن جزیره فرستاد و دستور به آبادانی آن جزیره داد . روز موعود فرا رسید . مرد را از تخت سلطنت پایین آوردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند . سپس او را به سمت آن جزیره خشک فرستادند . وقتی مردم هلهله می کردند که او را به چه بدبختی نشاندند ، او می خندید و شادمان بود و فریاد می زد که خبر ندارید که آنطرف آبادتر از این طرف است .


 


رابطه ما هم با جهان آخرت چنین است .


باید زمانی که عازم جهان برزخ و سفر آخرت می شویم ، همه گریان ولی ما خندان باشیم .


انشاء اله


 


روزی که تو آمدی ، بدین جهان


بودند همه خندان و تو بودی گریان


کاری بکن ای دوست که وقت رفتن


باشند همه گریان و تو باشی خندان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:20 صبح     |     () نظر