[ و فرمود : ] از کفاره گناهان بزرگ ، فریاد خواه را به فریاد رسیدن است ، و غمگین را آسایش بخشیدن . [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

لمس دنیای بیرون با فناوری

 

چند ماه قبل سرویس جدیدی بر روی بعضی از موبایل‌ها و تبلت‌ها با نام Augmented Reality قرار گرفت. فناوری AR این امکان را به ابزارها می‌دهد تا اسم تمامی مکان‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها و.. را تنها با عکس گرفتن از محیط متوجه بشوند. البته به عکس گرفتن هم نیازی نیست. همین که دوربین را روشن کنید و از محیط فیلم بگیرید، نام‌ مکان‌ها بر روی صفحه نمایش شما نوشته خواهند شد.

 

 

لمس دنیای بیرون با فناوری

حالا ال جی، در گوشی‌های هوشمند اپتیموس خود این امکان را به صورت سه بعدی فراهم کرده است. ال جی اپتیوموس اولین نمونه سه بعدی از فناوری AR به شمار می‌رود.

شرکت‌های ال جی و  Wikitude اعلام کرده‌اند در دیتا بیس این نرم افزار نام 100 میلیون مکان ذخیره خواهد شد. همچنین این نرم افزار به 12 زبان زنده دنیا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر از دارندگان اپتیموس 3 بعدی هستید خوشحال باشید چون این نرم افزار در ژوئن سال جاری به صورت رایگان عرضه می‌شود.

 لمس دنیای بیرون با فناوری

شاید با فناوری AR بتوانید نام مکان‌های ناشناخته را متوجه بشوید ولی اطلاعاتی از میزان آلودگی هوا بدست نخواهید آورد!

دو تن از فارغ التحصیلان دانشگاه نیویورک به نام های Nien Lam و  Sue Ngo تی شرت جدیدی طراحی کرده اند که میزان کربن مونوکسید محیط را اندازه می‌گیرد و اگر آلودگی محیط بیشتر از حد مجاز شود، شش‌های روی تی شرت آبی می‌شوند.

 

روی این تی شرت ها تصویر شش و یا قلب دوخته شده است که با آلوده شدن محیط مویرگ‌های آن به رنگ‌‍ آبی  در می‌آیند.  این تی شرت ها می‌تواند به افراد سیگاری نشان دهد که اعتیاد آنها چقدر برای دیگران زیان آور است. همچنین بیماران تنفسی می‌توانند با داشتن این تی شرت بیشتر مراقب سلامتی خود باشند. 

 

اخذ از بخش دانش و زندگی تبیان

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:52 صبح     |     () نظر