سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند کیست؟ ـ : آنکه از حرامها دوری کند . [امام علی علیه السلام ـ هنگامی که از او پرسیده شد]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

در دنیای ما انرژی حرف اول را می‌زد. انرژی به معنای پول، صرف وقت و پیشرفت تکنولوژی است. ابزارها در تلاشند تا مصرف انرژی خود را پایین بیاورند تا علاوه بر کمک به محیط زیست، پول کمتری صرف تولید و خرید انرژی شود.


 

چندین سال قبل استفاده از منابعی چون باد و نور خورشید، تحت عنوان "انرژی های نو" شناخته می‌شد. استفاده از این منابع در حال حاضر جدید نیست بلکه توسعه دهندگان سعی در بهینه کردن این ابزارها دارند. در واقع نور خورشید، باد، آب و انرژی‌هایی از این دست اتلافی نیستند و به طور بالقوه در طبیعت وجود دارند.

اگر ما بتوانیم علاوه بر انرژی‌های طبیعی از انرژی‌های اتلافی اسفاده کنیم، انقلابی در صنعت شکل خواهد گرفت. اما منظور از انرژی‌های اتلافی چیست؟

 

شارژ موبایل با صدا

به دور و بر خود نگاه کنید. لپ‌تاپ شما بعد از مدتی حسابی داغ می‌کند و این گرمت ساده ترین نوع انرژی اتلافی‌ست. نوع دیگری از انرژی‌های اتلافی نویز نوری بالای محیط است. این همه چراغ و روشنایی موجب نویز نوری محیط می‌شوند. نوع دیگری از انرژی اتلافی صوت است. شهرهای شلوغ را ببینید. صدای ترافیک شهری، انسان‌ها، قطار و هواپیما و... . ما در یک محیط پر سر و صدا زندگی می‌کنیم. محیطی پر از انرژی‌های اتلافی و پول‌های به هدر رفته.

دکتر سانگ وو کیم از دانشگاه Sungkyunkwan به همراه تیم تحقیقاتی خود موفق شده  تا از صوت انرژی الکتریسیته تولید کند. هدف او از این تحقیق در ابتدا شارژ موبایل با صوت بود. به این صورت که کاربران مجبور نباشند موبایل‌های خود را شارژ کنند بلکه هنگام صحبت کردن، توسط صدای خودشان همزمان گوشی شارژ شود.

آنها موفق به تولید نمونه‌ای آزمایشگاهی شدند که می‌تواند 50 میلی وات جریان را از 100 دسی بل صدا تولید کند. در این نمونه از رشته‌های فشرده اکسید روی بین پایه‌های الکترودهای دستگاه استفاده شده است. وقتی صدا به سطح دستگاه برخورد می‌کند رشته‌های اکسید روی شروع به لرزیدن می‌کنند و از لرزش آنها انرژی الکتریسیته تولید می‌شود.

تیم تحقیقاتی امیدوارند با بهینه کردن میزان اکسید روی بتوانند انرژی الکتریسیته بیشتری از صدای کمتر تولید کنند.

 

برگرفته از سایت تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:37 صبح     |     () نظر